اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بی‌‌‌توجهی مردم کرمانشاه به خطرات «کرونا»/ هم‌شهری، ممکن است تست شما هم مثبت شود!

تصور کنید همین الان متوجه شوید تست ویروس کرونا برای خودمان یا یکی از نزدیکان‌مان مثبت اعلام شده، اولین حسرتی که می‌خوریم، این است که چرا از ابتلا به این ویروس با بیرون نرفتن از خانه و قطع زنجیره انتقال جلوگیری نکردیم؟

بی‌‌‌توجهی مردم کرمانشاه به خطرات «کرونا»/ هم‌شهری، ممکن است تست شما هم مثبت شود!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تعداد مبتلایان به کرونا هر روز در کرمانشاه بیشتر می‌شود، این ویروس زنجیره انسانی را در استان برای شیوع خود پیدا کرده، این بیانگر واقعیت تلخ ساده‌انگاری این ویروس خطرناک است که هنوز مردم آن را جدی نگرفته‌اند.

هر لحظه مسؤولان استان تاکید می‌کنند از حضور در اماکن عمومی خودداری شود و همه توصیه‌ها، به ماندن در خانه است! اما انگار خیلی‌ها دست از دوردور کردن برنمی‌دارند.

آمار ابتلای قطعی 136 نفر و جانباختن 11 نفر از هم‌استانی‌ها تا دیروز ظهر، شاید آنقدر جدی گرفته نشده که هنوز اکثر مردم تصور دارند بیماری کوید 19 یک بیماری سرماخوردگی ساده است، ویروس کرونا به راحتی با لمس یک سطح یا تماس با فرد ناقل که علائم خاصی ندارد، انتقال پیدا می‌کند.

اماکن عمومی مثل فروشگاه‌ها که اتفاقا در چند روز گذشته در این روزهای پایانی سال شلوغ هستند یکی از جاهای مستعد برای انتقال ویروس محسوب می‌شوند، انتقال پول و تماس مختلف افراد با هم دست به دست هم داده تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان با شیبی تند در حال بالا رفتن باشد.

همه دستگاه‌های خدمات‌رسان استان به منظور تامین سلامت مردم پای کار آمده‌اند که برای شکست کرونا، کمک و همکاری مردم را راستای رعایت موازین بهداشتی و جدی گرفتن بحث در خانه ماندن را می‌طلبد.

یکی از این دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرداری کرمانشاه است که در این رابطه سعید طلوعی شهردار این شهر، از مردم عاجزانه تقاضا دارند در خانه بمانند تا زنجیره انتقال بیماری قطع و کرونا ریشه‌کن شود.

وی به خدمات شهرداری در خصوص گندزدایی و ضدعفونی شهر اشاره و بیان کرد: از حدود دو هفته پیش با همکاری خوب سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و هیئات مذهبی معابر پرتردد شهر را روزانه ضدعفونی می‌کنیم.

طلوعی ادامه داد: براساس نظرات کارشناسان بهداشت ماندگاری مواد ضدعفونی مورد استفاده 24 ساعت است که هر روز از ساعت 13 تا 15 بعدازظهر عملیات گندزدایی انجام می‌شود.

وی اشاره نیز به همکاری کانون مداحان با شهرداری داشت و گفت: مداحان با ماشین‌های بلندگودار خود در سطح محلات مختلف با به صدا در آوردن آژیر قرمز، عنوان می‌کنند وضعیت قرمز است در خانه بمانید و به اصناف غیرضروری که در حال فعالیت هستند تذکر می‌دهند که تعطیل کنید.

 

26 اسفندماه، ساعت 23 خیابان مدرس کرمانشاه و شلوغی آن!

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در ادامه، افزود: این روزها خیابان‌های مدرس، مسکن و دیگر مسیرهای پرتردد به حدی شلوغ است که شهروندان علاوه بر پیاده‌روها، روی باند آسفالت هم در حال تردد هستند.

خسرو عیسائیان ادامه داد: تا زمانی که مردم نخواهند و همکاری نکنند خدمات شهرداری به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، تردد زیاد است مردم این ویروس را باور ندارند.

وی با اشاره به انتقادهای مردمی در خصوص اینکه آمار مبتلایان و مرگ و میر اعلامی صحیح نیست و بیش از این میزان است، گفت: مردم از یک طرف می‌گویند آمار مبتلایان و مرگ و میر بیش از میزانی است که از سوی مسؤولان اعلام می‌شود و از سوی دیگر قدرت این ویروس را باور ندارند! وقتی که مسؤولان خود اعلام می‌کنند خواهش می‌کنیم در خانه بمانید، بیرون خطرناک است، ویروس در کمین شماست، چرا توجهی نمی‌کنید و خطر را جدی نمی‌گیرید؟

عیسائیان با یادآوری دستور دادستان در راستای جمع‌آوری تمامی دستفروشان و تعطیلی اصناف غیرضروری، افزود: مردم به حدی از دستفروشان خرید می‌کنند که به رعایت اصول بهداشتی در داشتن فاصله از یکدیگر، استفاده نکردن از پرداخت‌های نقدی و... اصلا توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه شهرداری در حال انجام وظایف خود است، تصریح کرد: زیباسازی شهری یکی از وظایف حوزه معاونت خدمات شهری است که در مناطق هشت‌گانه شهرداری درحال انجام است.

معاون شهردار گفت: امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که میهمان نوروزی نداشته باشیم، ولی به هر حال شهروندان در شهر حضور دارند، شبانه‌روز عوامل برای زیباسازی شهر در حال فعالیت هستند.

وی در رابطه با جمع‌آوری زباله‌های شهری، اضافه کرد: هر سال در این ایام میزان زباله‌ها افزایش می‌یابد، در ماه‌های گذشته در طول شبانه‌روز 2 بار زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کردیم که الان با توجه به بازسازی ناوگان و اضافه کردن تعدادی خودروهای مکانیزه، سه نوبت جمع‌آوری زباله در طول شبانه‌روز داریم.

عیسائیان در خصوص زباله‌گردها که این‌ روزها به‌عنوان یکی از عوامل مهم شیوع ویروس کرونا برای جامعه هستند، گفت: دادستان دستور به جمع‌آوری داده، نیروی انتظامی و اجرائیات به جمع‌آوری این افراد اقدام می‌کنند.

وی در پایان از مردم خواست خود را صاحب شهر بدانند و به فکر سلامتی خود، خانواده و جامعه باشند و از خانه بیرون نیایند.

در این روزها که کرونا به یک قدمی یا حتی نزدیکتر از یک قدمی همه رسیده باید تغییری در رفتارها و خریدها، دید و بازدیدها داشته باشیم.

تصور کنید همین الان متوجه شوید تست ویروس کرونا خودمان یا یکی از نزدیکان‌مان مثبت اعلام شده است اولین حسرتی که می‌خوریم چرا از ابتلا به این ویروس با بیرون نرفتن از خانه و قطع زنجیره انتقال جلوگیری نکردیم؟ 

شاید همین امروز دیر شود برای تجربه نکردن این حس دردناک، پس تصمیم بگیریم تا در خانه بمانیم از خودمان مراقبت کنیم، رعایت کنید!

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول