اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

کمبود ذخایر خونی ایلام در بحران کرونا/ نماینده ولی فقیه درایلام خون اهدا کرد

با توجه به بروز کمبود شدید واحدهای خونی در استان ایلام، امام جمعه این شهر با اهدای خون، سایر مردم را دعوت به این عمل خداپسندانه کرد.

کمبود ذخایر خونی ایلام در بحران کرونا/ نماینده ولی فقیه درایلام خون اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شیوع بیماری کرونا در کشور طی روزهای اخیر علاوه بر اینکه مشکلات بسیاری از قبیل مشکلات اقتصادی در پی داشته است، سبب کاهش ذخایر خونی در کشور شده است که بی شک ادامه این روند می‌تواند به یک مشکل تبدیل شود و مشکلات بسیاری را برای بیمارانی که نیاز به ذخایر خونی دارند در پی داشته باشد.

این در حالی است که مسوولان در رسانه‌های دیداری و شنیداری اعلام کرده‌اند که اهدا خون تاثیری در انتقال بیماری کویید ۱۹ ندارد و تمامی تجهیزات مربوط در سازمان انتقال خون روزانه به صورت مداوم ضد عفونی می‌شود.

با انتشار خبر کاهش ذخایر خونی، امام جمعه ایلام با حضور در سازمان انتقال خون ایلام اقدام به اهدا خون کرده و از عموم مردم جهت انجام این عمل خدا پسندانه دعوت کرد.

کاهش ذخایر خونی در کشور

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: در شرایط فعلی سازمان انتقال خون کشور اعلام کرده ذخایر خونی محدود شده و نیاز به ذخایر خونی در کشور افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه خون برای بیماران یک ماده حیاتی است و کمبود آن ممکن است موجب فوت برخی  بیماران شود ضروری است مردم این ایثار و فداکاری را مانند گذشته انجام دهند و با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدا خون کنند تا سلامتی و ادامه حیات بیمارانی که به ذخایر خونی نیاز دارند را تضمین کنند‌.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: از هم استانی‌های عزیز و افرادی که شرایط اهدا خون را دارند دعوت می‌کنم با انجام این امر خدا پسندانه هم سلامت خود و هم بیماران نیازمند به واحدهای خونی را تضمین کنند.

متاسفانه ترس ابتلا به کرونا تعداد اهداکنندگان خون را به شدت با کاهش روبه‌رو کرده و به طبع آن ذخایر خونی در استان با کمبود مواجه است و کاهش ذخایر خونی و کمبود خون ممکن است جان بیماران را به خطر بیاندازد.

کاهش میزان اهدا خون در استان 

میرزایی مسوول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان ایلام نیز به خبرنگار فارس در ایلام، گفت: طی هفته‌های اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا میزان مراجعه برای اهدا خون در استان کاهش پیدا کرده است که این امر ممکن است مشکلات بسیاری را برای بیماران به دنبال داشته باشد.

وی افزود: تمامی تجهیزات سازمان انتقال خون هر دو ساعت یکبار به صورت کامل ضد عفونی می شوند و هیچ نگرانی در خصوص مسائل بهداشتی وجود ندارد.

این مسوول با بیان اینکه هم اکنون مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش یافته است اضافه کرد: برای جلوگیری از کاهش بیش از پیش ذخایر خونی طی روزهای اخیر از کارکنان ادارات و سازمان‌ها جهت اهدا خون دعوت شده است.

نیاز به ذخایر خونی در ایام نوروز

وی اظهار کرد: با توجه به تعطیلات ایام نوروز و احتمال نیاز به ذخایر خونی از مردم تقاضا می‌شود نسبت به اهدا خون اقدام کنند.

مسوول روابط عمومی سازمان انتقال خون استان ایلام با اشاره به نگرانی که در بین مردم به دلیل بیماری کرونا وجود دارد ادامه داد: این مسئله باعث شده تا اهداکنندگان کمتری برای اهداء به مراکز دریافت خون مراجعه کنند.

وی گفت: به اهداکنندگان این اطمینان خاطر داده می‌شود که در تمامی پایگاه‌های انتقال خون مراحل استریل و تست از افراد اهداء کننده انجام می‌شود.

مزایای اهدا خون

اهدای خون باعث نجات جان هزاران نفر در دنیا و به تبع آن در کشور می‌شود و در بسیاری از موارد خون طبیعی افراد تنها راهکار برای حفظ سلامت انسان‌ها و جلوگیری از مرگ در اثر خونریزی است.

محققان معتقدند فرد اهدا کننده با هربار اهدای خون حدود ۶۵۰ کالری می‌سوزاند ، زیرا با اهدای خون بدن برای جایگزین کردن خون از دست رفته بیشتر فعالیت می‌کند.
کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان، افزایش سلامت قلب و کبد، کاهش وزن، ساخت گلوبول‌های جدید خونی و... از جمله مزایای اهدا خون به شمار می‌رود.

امید است هم استانی‌های عزیز با توجه به اهمیت عمل اهدا خون برای جبران کمبود ذخایر خونی در استان اقدام کرده و از بروز بحران برای بیماران جلوگیری کنند.

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول