اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

بهمنیار: خوش‌رنگ‌ترین نشان المپیک را می‌خواهم/ می خواهم تاریخساز شوم

ملی‌پوش المپیکی کشورمان با بیان اینکه کسب سهمیه المپیک پایان راه نیست، گفت: برای کسب سهمیه المپیک در دو سال اخیر حدود ۲۰ رویداد بزرگ را پشت سر گذاشته و اینک هدفی جز کسب خوش‌رنگ‌ترین نشان المپیک ندارم.

بهمنیار: خوش‌رنگ‌ترین نشان المپیک  را می‌خواهم/ می خواهم تاریخساز شوم

سارا بهمنیار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه برای کسب سهمیه المپیک توکیو حدود 20 رویداد بزرگ را پشت سر گذاشته، اظهار کرد: سهمیه المپیک توکیو از طریق سیستم رنکینگ شبیه ماراتنی نفسگیر بود و در دو سال اخیر در مسابقات متعددی مبارزه کردم.

وی با تأکید بر اینکه حفظ آمادگی در تمامی رویدادهای سهمیه المپیک چالش جذابی بود، افزود: نه از شکست در برخی جام‌ها آن‌قدر غمگین شدم که روحیه خود را از دست بدهم و نه از پیروزی در جام‌های متعدد به خود غره شدم که مسابقات بعدی را به دلیل غرور از دست بدهم.

ملی‌پوش المپیکی کاراته کشورمان با اشاره به اینکه مربیانش نقش پررنگی در موفقیت‌هایش ایفا کردند، تصریح کرد: در سالیان اخیر کاراته در بخش بانوان پیشرفت خوبی داشته و شاید کمتر کارشناسی کسب دو سهمیه المپیک در بخش بانوان را پیش‌بینی می‌کرد.

بهمنیار با بیان اینکه کاراته بانوان در پاریس می‌تواند سومین سهمیه کومیته را کسب کند، افزود: من و کاپیتانمان حمیده عباسعلی در کومیته موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌ایم و رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم می‌تواند در مسابقات انتخابی پاریس سومین سهمیه کاراته بانوان را کسب کند؛ کاراته بانوان در بخش کاتا نیز فاطمه صادقی امید بالایی به کسب سهمیه از طریق مسابقات انتخابی المپیک در پاریس دارد.

وی با تأکید بر اینکه کسب سهمیه المپیک پایان راه نیست، خاطرنشان کرد: راهی را که چندین سال است از رده‌های سنی پایه شروع کرده‌ام با خوش‌رنگ‌ترین نشان المپیک توکیو ادامه خواهم داد؛ برای کسب نشان المپیک توکیو تمریناتم را با جدیت بیشتری ادامه داده و انگیزه مضاعفی برای این رقابت‌ها دارم.

 

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی اسپانیا با بیان اینکه المپیک توکیو پایان ناکامی‌های ورزش گیلان در این آوردگاه بزرگ خواهد بود، افزود: مرحوم نامجو در رشته وزنه‌برداری در المپیک 1956 آخرین مدال گیلانیان را کسب کرده و 6 دهه از آخرین مدال ورزشکاران گیلانی در این آوردگاه بزرگ می‌گذرد.

بهمنیار با اشاره به کسب 3 سهمیه المپیک توکیو توسط ورزشکاران گیلانی تصریح کرد: محمد رهبری در رشته شمشیربازی و آرمین هادی پور در رشته تکواندو موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شده‌اند و در رشته‌های دیگری نظیر روئینگ توسط نازنین ملایی شانس کسب سهمیه این رقابت‌ها را داریم؛ آمادگی بالای ورزشکاران گیلانی نوید دست‌کم یک نشان خوش‌رنگ از المپیک را می‌دهد و می‌خواهم به‌عنوان نخستین بانوی گیلانی به نشان المپیک دست پیدا کنم.

وی با بیان اینکه فدراسیون کاراته حمایت جانانه‌ای از کاراته‌کاران به عمل‌آورده، افزود: هزینه سرسام‌آور حضور در تورنمنت‌های متعدد جهانی در شرایط اقتصادی فعلی باعث شده فشاری زیادی به فدراسیون وارد شود ولی بدون مشکل در تمامی مسابقات حضور پیدا کردیم و کسب 4 سهمیه در دو بخش مردان و بانوان ثمره این حمایت‌ها است.

ملی‌پوش المپیکی کاراته بانوان با تأکید بر تاریخ‌سازی کاراته در المپیک توکیو خاطرنشان کرد: با عملکرد درخشانی که کاراته در دو بخش مردان و بانوان از خود برجای گذاشته انتظارات از این رشته ورزشی بالا رفته و به همین دلیل نیاز به حمایت بیشتر مسؤولین برای تاریخ‌سازی در المپیک توکیو داریم.

به گزارش فارس، سارا بهمنیار با کسب ۵۶۴۷٫۵ امتیاز و ایستادن در مکان ششم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم به‌عنوان یکی از چهار ملی‌پوش کاراته کشورمان به المپیک توکیو راه یافت؛ حمیده عباسعلی، بهمن عسگری و سجاد گنج زاده دیگر المپیکی‌های کاراته کشورمان هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول