اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارائه هرگونه محتوای آموزشی خارج از محتواهای تولید شده به دانش‌آموزان ممنوع است

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان گفت: ارائه هرگونه محتوای آموزشی خارج از محتواهای تولید شده مدنظر آموزش و پرورش که برای خانواده‌ها هزینه‌ای بدنبال داشته باشد، به دانش‌آموزان ممنوع است و مدارس موظفند محتواهای تولید شده را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

ارائه هرگونه محتوای آموزشی خارج از محتواهای تولید شده به دانش‌آموزان ممنوع است

صدیقه عبداللهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در راستای استمرار فرایند یاد دهی و یادگیری دانش‌آموزان و دسترسی دانش‌آموزان استان به محتوای آموزشی استاندارد، معاونت ابتدایی آموزش و پرورش با همکاری و مشارکت بیش از 50 نفر از معلمان مجرب و توانمند استان که دغدغه تعلیم و تربیت کودکان را دارند، در ایام تعطیلی مدارس، اقدام به تهیه محتوای الکترونیکی کرده است.

وی با بیان اینکه محتوای تولید شده زیر نظر سرگروه‌های آموزشی و در قالب فیلم، فایل صوتی، درس نامه و تکالیف مهارت محور تهیه شده است، افزود: محتواهای تولید شده بعد از تایید ناظرین علمی استان از طریق سامانه مجازی دانش‌آموزان در پورتال آموزش و پرورش استان بارگذاری و در دسترس دانش‌آموزان و اولیای آنها قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: اولویت اول استان در تولید محتوای آموزشی، پوشش دانش‌آموزان مناطق حاشیه شهر و روستایی است.

تدریس‌های دانش‌آموزان صرفا مجازی نیست

 معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان در پاسخ به این سوال که در صورت عدم دسترسی دانش‌آموزی به گوشی و یا وسیله هوشمند برای استفاده مجازی از محتواهای آموزشی چه باید کرد، بیان داشت: تدریس‌های دانش‌آموزان صرفا مجازی نیست و علاوه بر بارگذاری فایل‌های تهیه شده در پورتال استان، از طرق مختلف از جمله لوح فشرده، DVD، فلش مموری و ... توسط مدارس در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

عبداللهی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا برخی از معلمین مدارس خواستار تهیه محتواهای کمک آموزشی توسط دانش‌آموزان شده‌اند، یادآور شد: استفاده از هرگونه محتوای درسی خارج از محتواهای تولید شده توسط آموزش و پرورش کردستان که برای خانواده‌ها هزینه‌ای بدنبال داشته باشد، ممنوع است و مدارس وظیفه دارند تنها محتواهای تولید شده و استاندارد مورد تایید آموزش و پرورش را که در سایت آموزش و پرورش کردستان بارگذاری و یا در اختیار مدارس قرار می‌گیرد به دانش‌آموزان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و حفظ سلامت دانش‌آموزان عزیز مدرسه تعطیل است، اما آموزش تعطیل نیست بنابراین برنامه‌ریزی لازم برای تهیه و تولید محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان در راستای جبران عقب‌ماندگی درسی آنها انجام شد.

وی تصریح کرد: با همکاری گروه‌های آموزشی، مدیران و معلمان مجرب دوره ابتدایی استان برای دانش‌آموزان شش پایه تحصیلی از سه درس علوم، ریاضی و فارسی بر اساس بودجه بندی اسفند98 و فروردین 99 محتوای آموزشی دروس مذکور به صورت فیلم‌های آموزشی تهیه و ضبط و در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول