اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

تأثیرات ویروس کرونا در صنعت گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به تأثیرات شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری کشور گفت: در سال جاری بیش از 8 میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شده‌اند.

تأثیرات ویروس کرونا در صنعت گردشگری

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره تأثیرات شیوع ویروس کرونا در حوزه صنعت گردشگری اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری هر گردشگر 1485 دلار برای مقاصد گردشگری درآمدزایی دارد که با شیوع این ویروس این درآمدها از بین می رود و در نهایت صنعت گردشگری دچار چالش شده است.

وی گفت: در کشور ما فقط موضوع شیوع ویروس کرونا نبوده است بلکه در 6 ماهه دوم سال موارد متعددی موجب شده که میزان گردشگری در داخل کشور کُند شود و برنامه‌ریزی‌های ما را تحت تأثیر قرار داده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور بیان داشت: پیش‌بینی ما این بود که در پایان سال جاری بیش از 10 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شود و قطعاً اگر با مشکلات فعلی مواجه نبودیم به این عدد می‌رسیدیم و پیش‌بینی نیز شده بود که گردشگری داخلی نیز چند برابر بیشتر از سال‌های قبل شود.

تیموری گفت: بر اساس گزارش‌های واصله بیش از 8 میلیون گردشگر در 10 ماهه سال جاری وارد کشور شدند و با توجه به شیوع این بیماری جشن‌های تعطیلات سال جدید میلادی و عید بهاره چینی‌ها را نیز در کشور از دست دادیم. 

وی خاطرنشان کرد: دیگر کشورهای دنیا مشکلات 6 ماهه دوم ایران را در حوزه گردشگری نداشتند ولی شیوع این ویروس این صنعت را با چالش مواجه کرده است و با رفع این مشکل قطعاً برای سال آینده برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای توسعه گردشگری در کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول