اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دانشگاه‌ها باید همکاری دوسویه با صنعت را گسترش دهند

معاون اسبق پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها باید در سه محور آموزش‌، پژوهش و کارآفرینی فعالیت ‌های خود را در قالب همکاری دوسویه با حوزه صنعت گسترش دهند.

دانشگاه‌ها باید همکاری دوسویه با صنعت را گسترش دهند

 محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری اسبق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید همکاری 2سویه با صنعت را گسترش دهند، گفت: امروز دانشگاه‌ ها باید با عنوان یک دانشگاه کارآفرین تمدن‌ساز فعالیت‌های خود را گسترش داده تا به نتیجه مطلوبی که مورد تایید منویات مقام معظم رهبری است برسند در واقع اساتید دانشگاهی محوری‌ترین عنصر دانشگاه هستند چرا که تنها تدریس کافی نیست و باید مقوله پژوهش و تحقیقات در اولویت قرار گیرد.

* سرمایه گذاری برای خنثی سازی اثر تحریم در حوزه تحقیقات دانشگاهی

وی افزود:  برای خنثی سازی اثر تحریم باید در حوزه تحقیقات دانشگاهی سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گیرد، درواقع اگر ما قبول داشته باشیم که دانشگاه مرکز تحولات است باید معادلات اصلی کشور توسط دانشگاهیان در خط مقدم قرار گیرد به این معنا که باید یک تحول اساسی پیدا کند.

* برای پیشرفت باید از اقتصاد نفتی خارج شویم

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: پیشرفت نوآوری و کارآفرینی در کشور این است که باید از اقتصاد نفتی جدا شویم و این باور را در سطح مردم بوجود بیاوریم که تحریم‌های کشور آمریکا مربوط به چند سال اخیر نیست بلکه از زمان انقلاب اسلامی کشور در حال تحریم بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول