اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بانوان جهادگر کرمانی در پشت جبهه سلامت+فیلم

بانوان جهادگر کرمانی به همت بسیج سازندگی استان آستین‌های همت را بالا زدند و در پشت جبهه سلامت با تولید 17 هزار ماسک، یاری‌گر جهادگران سلامت در خط مقدم هستند.

بانوان جهادگر کرمانی در پشت جبهه سلامت+فیلم

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حدود یک ماه است کشور درگیر ویروس کرونا است، همه اقشار مختلف مردم دست به دست هم داده‌اند تا در کنار جهادگران عرصه سلامت به این بیماری غلبه کنند.

در این راستا گروه‌های جهادی بسیج با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در جهت رفع کمبود این کالا قدم برداشته‌اند به همین منظور در سطح استان کارگاه‌های مختلف تولید ماسک به همت بسیج و سپاه ثارالله استان کرمان راه‌اندازی شده است.

 

 

 ۳۰۰ نفر در سطح  استان کرمان در حال دوخت ماسک هستند

حجت‌الله  پاداش مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در حاشیه بازید نماینده ولی‌فقیه در استان و نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان از کارگاه تولید ماسک در سالن ورزشی ۹ دی شهرک ولایت کرمان اظهار داشت: کارگاه‌هایی برای  تولید ماسک در سطح شهر کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم و برای تولید این ماسک‌ها نواحی حضرت امیر و حضرت رسول شهر کرمان کمک کرده‌اند و بیشتر  این کارگاه‌ها مردمی هستند.

پاداش عنوان کرد: با دانشگاه الزهرا (ع) کرمان هماهنگ کرده‌ایم یک کارگاه با ۳۰ چرخ خیاطی در اختیار ما قرار داده و  یک کارگاه دیگر توسط بسیج فرهنگیان با  ۲۵ چرخ خیاطی  که ۲۰ چرخ آن اکنون فعال است.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکل ما در زمینه تولید ماسک، کش و پارچه است، گفت:  روزانه بین ۷ تا ۱۰ هزار عدد ماسک در شهر کرمان تولید می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی کرمان بیان داشت: روزانه در کارگاه ۹ دی،  بین دو تا سه هزار دوخت صورت می‌گیرد و چون چرخ‌های خیاطی صنعتی نیستند و دستی است، سرعت پایین‌تر است  و ۶۰ نفر فعال  مشغول به دوخت ماسک هستند.

 

پاداش اظهار کرد: با جمع‌بندی که داشتیم تمام کارگاه‌های ما در سطح استان کرمان ۱۷ هزار ماسک دوخت داشته‌اند و همچنین بالای ۳۰۰ نفر در سطح استان در حال دوخت ماسک هستند.

وی افزود: این ماسک‌ها زیر نظر سازمان صمت قیمت‌گذاری شده‌اند و قیمت ماسک دولایه ۹۵۰ تومان و تک‌لایه ۸۵۰ تومان قیمت است، اما با توجه به تدبیری که فرمانده سپاه داشتند، ۱۰۰ تومان از قیمت ماسک‌های دولایه کم به قیمت ۸۵۰ و تک‌لایه ۷۵۰ به  فروش می‌رسد.

پاداش گفت: برنامه‌ریزی که دیروز با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان انجام داده‌ایم، قرار شد پارچه برای دوخت لباس مخصوص برای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها که با بیماران کرونا درگیرو  سر و کار دارند در کارگاه‌های ما دوخته شود و در همین راستا یک کارگاه را مختص دوخت این لباس‌ها درنظر خواهیم گرفت.

 

برخی از افراد چرخ خیاطی خود را در اختیار ما قرار داده‌اند

لیدا طهماسبی یکی از بانوان فعال بسیجی و از مدیران پایگاه‌های خبری استان کرمان که در این کارگاه مشغول به خیاطی است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کارگاه خیاطی ۹ دی ولایت چهارشنبه هفته گذشته فعالیت خود را در زمینه تولید ماسک شروع کرده و تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده این کارگاه دایر است.

وی افزود: نیروهایی که در این کارگاه مشغول به خیاطی هستند مرتب تغییر می‌کنند به واسطه اینکه حجم کار بالا و شرایط سخت است.

طهماسبی گفت: در این کارگاه روزانه دو، تا سه هزار ماسک تولید می‌شود و به ارگان‌هایی که حواله دارند تحویل می‌دهیم.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: برخی از افراد چرخ خیاطی خود را در اختیار ما قرار داده‌اند و برخی دیگر که چرخ خیاطی ندارند به صورت‌های دیگر کمک می‌کنند.

وی بیان داشت: هر کس به هر شکلی که بخواهد در راه رضای خدا و جهادی که اکنون شکل گرفته کمک کند ما از آن استقبال می‌کنیم.

طهماسبی افزود: برخی از افراد در روز اول که این کارگاه راه‌انداری شد خیاطی بلد نبودند اما اکنون حرفه‌ای شده‌اند و در حال دوخت ماسک هستند ما در مکان بسیار ایزوله و امن ماسک‌ها را تولید می کنیم.

 

 

 وظیفه داریم یکدیگر را یاری برسانیم تا از سختی‌ها پیش آمده عبور کنیم

یکی از بانوان بسیجی ابراز داشت: درخواست دارم از افرادی که دوست دارند در این کار خداپسندانه  شرکت کنند همه روزه می‌توانند از ساعت ۸ تا ۲ بعد از ظهر به این مکان(شهرک ولایت مجتمع ورزشی ۹ دی)مراجعه کنند.

فاطمه انجم‌شعاع گفت: این کار را برای کمک به هموطنانم انجام می‌دهم زیرا اکنون که کشور و هموطنان‌مان دچار بیماری شده‌اند وظیفه داریم یکدیگر را یاری برسانیم تا از سختی‌ها پیش آمده عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از پرستاران و پزشکان که در خط مقدم جبهه سلامت هستند تشکر می‌کنیم که در این روزهای سخت مشغول خدمت‌رسانی به هموطنان خود هستند.

 در پشت سنگر، جهادگران عرصه سلامت را کمک کنیم

صغری اسدی یکی دیگر از بانوان جهادگر بسیجی اظهار داشت: ما از جهادگران عرصه سلامت که تلاش‌های زیادی برای مبارزه با ویروس کرونا دارند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: وظیفه ما است در برابر مشکلی که در کشور پیش آمده همگی دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با پیروزی و سربلندی از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.

اسدی عنوان کرد: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس بانوان در پشت سنگر مشغول به فعالیت و کمک به مدافعان کشور بودند، اکنون هم وظیفه داریم در پشت سنگر، جهادگران عرصه سلامت را کمک کنیم.

وی گفت: شش روز است در این کارگاه مشغول به دوختن ماسک هستیم و تا زمانی که نیاز باشد این کار را ادامه خواهیم داد.

اسدی تصریح کرد: همه دست به دست هم می‌دهیم و کرونا  را شکست خواهیم داد همان‌طور که در طول هشت سال دفاع مقدس دشمن را شکست دادیم.

گزارش از: محبوبه سعیدی

انتهای پیام/80018/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول