اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: بازداشت فلسطینی‌‌ها به اتهام ضد عفونی کردن مساجد، نژادپرستانه است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اقدام پلیس رژیم صهیونیستی در بازداشت جوانان فلسطینی به اتهام ضدعفونی کردن مساجد و دیگر نهادهای قدس اشغالی را نژادپرستانه دانست.

حماس: بازداشت فلسطینی‌‌ها به اتهام ضد عفونی کردن مساجد، نژادپرستانه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس رژیم صهیونیستی دوازده جوان فلسطینی را که  مساجد، کلیساها و دیگر نهادها در شهر قدس اشغالی را به دلیل شیوع ویروس کرونا ضد عفونی می‌کردند، بازداشت کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بازداشت این فلسطینی‌ها را رفتاری نژادپرستانه و حشیانه توصیف کرد.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت فلسطینی‌هایی که داوطلبانه اقدام به ضد عفونی امکان عمومی می‌کردند رفتاری نژادپرستانه و وحشیانه و بی اعتنایی به جان و سلامت مردم ما در شهر قدس است».

او افزود: «رژیم اشغالگر با جلوگیری از  ادامه فعالیت‌های ضد عفونی اماکن عمومی در شهر بیت المقدس در تلاش است تا این بیماری، همه‌گیر و شیوع آن  گسترش پیدا کند».

القانوع اظهار داشت که این «جنایتی علیه مردم ما است و قوانین بشردوستانه و تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با این ویروس را زیر پا می‌گذارد».

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی به ۲۹۸ نفر رسیده است که از جمله آنها یک فلسطینی ساکن قدس است.

اداره اوقاف اسلامی قدس روز یکشنبه به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا تصمیم به بستن نمازخانه‌ها و شبستان‌های مسقف مسجد الاقصی در قدس گرفت و نماز جماعت فقط در صحن‌های باز مسجد برگزار می‌شود.

تا روز دوشنبه ۱۷۹ هزار نفر در بیش از ۱۶۲ کشور دنیا به کرونا مبتلا شده اند که از این میان، بیش از هفت هزار نفر آنها درگذشتند.

دنیاگیری ویروس کرونا موجب شده کشورهای بسیاری اقدام به بستن مرزها و تعلیق پروازها و لغو فعالیت‌های متعدد و ممانعت از برپایی تجمعات از جمله نمازهای جماعت کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول