اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تخلیه و بارگیری ۸۷ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان/ رشد مثبت صادرات فرآورده‌های نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی حجمی نزدیک به ۸۷ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان طی یازده ماهه سال جاری خبر داد.

تخلیه و بارگیری ۸۷ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان/ رشد مثبت صادرات فرآورده‌های نفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور با تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه ۷۱ بندر استان هرمزگان در دوره زمانی یازده ماهه سال ۹۸، اظهار داشت: از مجموع ۸۶ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۱۵۳ تن کالای تخلیه و بارگیری شده، ۵۷ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۷۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۹ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۵۸۱ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی از ۳۳ میلیون تن فراتر رفت

وی حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۳۳ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۱۵تن اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای اسفند ماه جاری، سه میلیون و ۳۶۵ هزار تن از این کالاها، با رشد مثبت  ۲۰,۴ درصدی ترانشیپ و سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۹ تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (کران‌بری) ۷ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۱۴۴ تن با افزایش ۹,۵درصدی و همچنین واردات ۸ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۶۰ تن کالای غیرنفتی با رشدی صعودی ۴۲ درصدی در بنادر این استان خبر داد.

ترانزیت  فرآورده نفتی ۱۰۲ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده‌های نفتی در بنادر این استان را ۱۱میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۳۶تن با افزایش ۵,۷ درصد اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۷۸ هزار و ۸۵۵ تن، با افزایش چشمگیر ۱۰۲ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت و ۱۸میلیون و ۳۶۶ هزار و ۹۱۹ تن، کابوتاژ شد.

تخلیه و بارگیری ۱,۵ میلیون TEU کانتینر

وی اظهار داشت: در دوره زمانی یازده ماهه سال جاری، یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۷۹۴ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

تردد ۵۸ هزار فروند شناور به بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۵۸ هزار و ۶۰۹ فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، ۴ هزار و ۴۴۴ فروند شامل کشتی‌های بالای هزار تن و ۵۴ هزار و ۱۶۵ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

ترابری ۱۷ میلیون نفر سفر در بنادر هرمزگان

عفیفی‌پور هرمزگان را پایتخت مسافرت های دریایی ایران توصیف کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای اسفند ماه جاری که یک دوره زمانی یازده ماهه را شامل می‌شود، ترابری ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۹۶ نفر سفر در بنادر و پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول