اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست عتبه حسینی (ع) از سازمان ملل برای مستند کردن تجاوز آمریکا به فرودگاه کربلا

عتبه حسینی (ع) در نامه‌ای به نمایندگی سازمان ملل در عراق، از آن خواست هیأتی برای بازدید از فرودگاه در دست احداث کربلا تشکیل دهد و تجاوز هوایی آمریکا به این فرودگاه را مستندسازی کند.

درخواست عتبه حسینی (ع) از سازمان ملل برای مستند کردن تجاوز آمریکا به فرودگاه کربلا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دبیرخانه عتبه حسینی (ع) امروز سه‌شنبه اطلاع داد که ادر نامه‌ای به «یونامی» (نمایندگی سازمان ملل در بغداد)، از آن خواسته تا برای بازدید از فرودگاه بین‌المللی کربلا هیأتی تشکیل دهد. 

وبسایت اطلاع‌رسانی عتبه افزود: از سازمان ملل خواسته شده تا با بازدید از فرودگاه غیرنظامی کربلا که به دست عراقی‌ها در حال ساخت است و تحت نظارت عتبه قرار دارد، تجاوز (آمریکا) مستندسازی شود. 

سعد الدین هاشم البناء عضو شورای مدیریت عتبه به وبسایت عتبه گفت: ما نامه‌ای به دو زبان عربی و انگلیسی به هماهنگ‌کننده سازمان ملل در عراق تحویل دادیم تا زمانی را برای بازدید از فرودگاه کربلا مشخص کنند و متخصصان از آن بازدید به عمل آورند». 

این عضو عتبه حسینی (ع) با بیان اینکه «فرودگاهی که هدف تجاوز آشکار و نقض حاکمیت کشور قرار گرفته، فرودگاهی برای اهداف غیرنظامی و برای خدمت به شهر کربلا و عراق است و بر خلاف ادعای آمریکا هیچ سلاح یا تجهیزات نظامی در آن وجود ندارد». 


نامه عتبه به نمایندگی سازمان ملل

 

جمعه گذشته (۲۳ اسفند)، نیروهای آمریکایی در واکنش به حمله افراد ناشناس به پایگاه التاجی که میزبان نیروهای نظامی آمریکا و برخی کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق است، به چند نقطه متعلق به الحشد الشعبی حمله کردند و در یکی از این حملات فرودگاه غیرنظامی و در دست ساخت کربلا را به بهانه اینکه از آنجا موشک شلیک شده است، هدف قرار دادند. 

در این حمله یکی از کارگران فعال در این پروژه به شهادت رسید و خسارت مادی به ساختمان‌های در حال ساخت فرودگاه وارد شد. این فرودگاه زیر نظر دو شرکت عراقی خیرات السبطین وطیبة کربلاء در حال ساخت است. 

امروز همچنین وزارت خارجه عراق از ارائه دو شکایت‌نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به حملات هوایی اخیر آمریکا علیه نیروهای امنیتی عراق خبر داد.

 «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: این وزارتخانه دو شکایت‌نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به اقدام آمریکا در حمله به نیروهای عراقی ارسال کرده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول