اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود 322 دستگاه به شبکه ریلی با ارزش 5700میلیارد ریال/ افتتاح 1650میلیارد ریال پروژه فنی و زیربنایی

امروز و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، 7 موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه امضا و 322 دستگاه انواع ناوگان ریلی وارد شبکه راه‌آهن شد.

ورود 322 دستگاه به شبکه ریلی با ارزش 5700میلیارد ریال/ افتتاح 1650میلیارد ریال پروژه فنی و زیربنایی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعدازظهر امروز و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل راه‌آهن چندین قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا رسید، همچنین 2 پروژه در حوزه ناوگان ریلی و فنی و زیربنایی راه آهن به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

انعقاد و تبادل 6 قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش 13 هزار و 735 میلیارد ریال و امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی جهت افزایش سهم ریل از بندر، قراردادها و تفاهم‌نامه‌های امروز بود که به امضا رسید.

در این مراسم همچنین از 1650 میلیارد ریال پروژه ریلی در حوزه فنی و زیربنایی بهره‌برداری شد و  322 دستگاه انواع ناوگان جدید در قالب ویدئوکنفرانس وارد شبکه ریلی شد، ارزش این تعداد ناوگان که شامل انواع واگن و لکوموتیو و خودکشش است، 5700 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

*جزئیات تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه‌های امروز

بنابراین گزارش، موافقت‌نامه و تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید، در حوزه سرمایه‌گذاری برای توسعه خطوط ریلی و اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور بود.

یک تفاهم‌نامه بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی و 6 موافقت‌نامه با 9 شرکت صنعتی و معدنی برای حمل مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی به ارزش 13 هزار و 735 میلیارد ریال با حجم بار قابل جذب بیش از 17 میلیون تن در سال، امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه خطوط ریلی در بنادر و به روز‌رسانی سند راهبردی نقشه راه افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابهجایی بار در بنادر، تفاهم نامه ای بود که امروز امضا شد.

پروژه سرمایه‌گذاری بین شرکت راه‌آهن و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در استان کرمان برای احداث 92 کیلومتر خط ریلی فرعی برای حمل مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی با ناوگان حمل و نقل ریلی با سرمایه‌گذاری 5478 میلیارد ریال امضا شد.

تأمین 200 دستگاه واگن مخزن‌دار مخصوص حمل اسید و 200 دستگاه ایزوتانک مخصوص حمل اسید با راه‌آهن و ساخت 25 کیلومتر خط آهن برای حمل بار از خاتون آباد در استان کرمان و توسعه خطوط ایستگاهی و تجهیزات بارگیری و تخلیه در مس سرچشمه و بندرعباس با ارزش سرمایه‌گذاری 5250 میلیارد ریال، دو موافقت‌نامه‌ای بود که با صنایع ملی مس ایران امضا شد.

تأمین 600 دستگاه واگن باری کانتینربر، ساخت 3 کیلومتر خط آهن فرعی و ساخت خط فرعی پلیمر کرمانشاه به طول 5 کیلومتر در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان و آذربایجان غربی به ارزش 1980 میلیارد ریال از موافقت‌نامه‌هایی بود که بین شرکت راه‌آهن و شرکت خصوصی به امضا رسید.

احداث 18 کیلومتر خطوط ریلی فرعی در استان یزد برای حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع‌های فولادی به ارزش 936 میلیارد ریال از دیگر موافقت‌نامه‌هایی بود که بین شرکت راه‌آهن و چند مجتمع فولادی به امضا رسید.

ساخت 2 کیلومتر خط آهن فرعی در استان قزوین برای حمل مواد اولیه و محصولات تولید شمس آذر به ارزش سرمایه گذاری 121 میلیارد ریال موافق‌نامه دیگری بود که بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی به امضا رسید.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول