اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش حزب دموکرات کردستان عراق به نخست‌وزیری «الزرفی»

عضو حزب دموکرات کردستان عراق ضمن تبریک نخست‌وزیری به «عدنان الزرفی» گفت که گروه‌های سیاسی کُرد تا زمانی که وی بر اساس قانون اساسی رفتار کند از او حمایت خواهند کرد.

واکنش حزب دموکرات کردستان عراق به نخست‌وزیری «الزرفی»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ریبین سلام» عضو حزب دموکرات کردستان عراق، مامور شدن «عدنان الزرفی» رئیس فراکسیون پارلمانی «النصر» به تشکیل کابینه جدید را تبریک گفت و در عین حال درباره اموری که موجب شد «محمد توفیق علاوی» در تشکیل کابینه ناکام بماند، هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» تصریح کرد: کردها مشکلی با اسامی ندارند و ما نخست‌وزیری عدنان الزرفی را تبریک می‌گوییم و برایش آرزوی موفقیت داریم.

سلام در ادامه از الزرفی خواست که در تشکیل کابینه خود به اقداماتی که موجب شد محمد توفیق علاوی شکست بخورد، توجه کند و حقوق کلیه جناح‌ها را حفظ کند و براساس قانون اساسی با آنها رفتار کند.

وی در ادامه ضرورت گفت‌وگو و مذاکره با احزاب کرد را یادآور شد و گفت: فراکسیون‌های کُرد تا زمانی که وی به اجرای قانون اساسی و حفظ توازن و مشارکت پایبند باشد، از او حمایت خواهند کرد.

برهم صالح» رئیس جمهور عراق، امروز (سه شنبه ۱۷ مارس)، طی حکمی رسما «عدنان الزرفی» را مامور تشکیل کابینه کرد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول