اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

50 تروریست بوکوحرام در نیجر کشته شدند

وزارت دفاع نیجر از کشته شدن پنجاه نفر از تروریست‌های بوکوحرام در جریان دفع حمله آنها به یک مرکز نظامی در منطقه تومور این کشور خبر داد.

50 تروریست بوکوحرام در نیجر کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع نیجر از کشته شدن پنجاه فرد مسلح عضو گروه تروریستی بوکوحرام در درگیری یکشنبه شب در منطقه تومور در جنوب شرق نیجر خبر داد.

این وزارتخانه روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «عناصر تروریستی بوکوحرام در حالی که مجهز به سلاح بودند سوار بر قریب به 20 خودروی مجهز به سلاح به مرکز تحقیقات نظامی تومور حمله کردند، اما پاسخ خودجوش نیروهای دفاعی و امنیتی ما این حملات دشمن را دفع کرد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: «آمار اولیه حاکی از زخمی شدن یک نیروی امنیتی نیجر و کشته شدن 50 نفر از عناصر مهاجم بوکوحرام است».

وزارت دفاع نیجر تاکید کرد: «واحدهایی از ارتش نیجر بقایای مهاجمان تروریست را تا مخفیگاهشان در ساحل دریاچه چاد تعقیب کردند و شماری از آنها را دستگیر و دو خودروی زرهی و تسلیحات زیادی را از آنها توقیف کردند».

این نخستین حمله بوکوحرام به تومور منطقه واقع در استان دیفا هم مرز با نیجر محسوب نمی‌شود و از سال 2015 مورد حمله این تروریست‌ها قرار دارد. تروریست‌های بوکوحرام در ساحل دریاچه چاد واقع بین نیجر، نیجریه و چاد مخفی هستند.

بوکوحرام یک گروه شورشی و تروریستی در شمال نیجریه است که اخیرا  بار دیگر حملات خود را به اهداف نظامی و غیرنظامی را شدت بخشیده است.

گروهی از معترضان نیجریه‌ای چندی قبل با تجمع مقابل کنسولگری فرانسه دریکی از شهرهای این کشور، رئیس جمهور فرانسه را به دخالت در امور داخلی نیجریه و فروش سلاح به گروه تروریستی بوکوحرام متهم کردند.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، درگیری‌های چند دهه‌ای باعث کشته شدن 36  هزار تن شده و حدود 2 میلیون نفر از خانه‌های خود در شمال شرقی نیجریه آواره شده است.

این خشونت‌ها به نیجر، چاد و کامرون نیز گسترش یافته و باعث شده ائتلاف نظامی منطقه‌ای برای نبرد با این گروه تروریستی شکل گیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول