اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بی‌تفاوتی خرمشهر نسبت به دارابی شهردار فعلی آشکارتر شد

عدم طرح حمایت از شهردار خرمشهر در فضای پیش آمده از سوی فعالان فضای‌مجازی، اهالی رسانه و مطبوعات، همچنین نخبگان محلی، فعالان اجتماعی و سیاسی شهرستان خرمشهر نیز موضوعی بس قابل تأمل و توجه بود.

بی‌تفاوتی خرمشهر نسبت به

محمد رضا عبادی در یادداشتی که در اختیار فارس قرار داد در خصوص شهرداری خرمشهر نوشت:

شامگاه یکشنبه خبر حادثه تلخ درگیری میان سرپرست سابق شهرداری خرمشهر با شهردار خرمشهر به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست و در نهایت به رسانه‌ای شدن این موضوع منجر شد.

در شرایطی که اصل این اتفاق تلخ و غیرقابل پذیرش بود اما عدم طرح حمایت از شهردار در فضای پیش آمده از سوی فعالان فضای‌مجازی، اهالی رسانه و مطبوعات، همچنین نخبگان محلی، فعالان اجتماعی و سیاسی شهرستان خرمشهر نیز موضوعی بس قابل تأمل و توجه بود.

دوماهی از دوساله شدن حضور داوود دارابی بر مسند شهرداری خرمشهر می‌گذرد، تا پیش از انتخابات مجلس و برمسند نشستن وی با حکم موقت دیوان عالی عدالت اداری شاید می‌شد فشارهای سیاسی قانونی و فراقانونی را دلیلی بر کم‌کاری‌ها، انتصابات نابه‌جا، عدم شفافیت، عدم سکونت شهردار در شهر و غیبت‌های مکرر وی دانست، اما اکنون در فضای پسا انتخابات و بسیاری از تحولات دیگر در وضعیت سیاسی و اجتماعی شهرستان، به‌طور طبیعی تکرار چنین موضوعاتی در نگاه افکار عمومی فاقد توجیه است.

چندی قبل یکی از رسانه‌های محلی منطقه، عملکرد دوساله دارابی را در معرض نظرسنجی میان مخاطبین خود قرار داد که در نهایت 74 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به گزینه ضعیف، 14 درصد به گزینه متوسط و 12 درصد به‌ گزینه خوب رأی دادند.

شاید در نگاه کلی بتوان این‌گونه گفت که امروز «دارابی» از همیشه تنهاتر است، او نه‌تنها از حمایت اهل رسانه برخوردار نیست بلکه امروز در روابط‌عمومی سازمان خود نیز دچار مشکلات جدی است، به‌گونه‌ای که در جریان حوادث یک‌شنبه شب روابط‌عمومی شهرداری خرمشهر به‌عنوان سخنگوی رسمی شهرداری هیچ‌ موضع‌گیری نداشت و پیام‌های بلندپروازانه شهردار خرمشهر از طریق واسطه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت محدود منتشر شد که در نهایت با اقبالی از سوی کاربران محلی در شبکه‌های اجتماعی همراه نشد.

به اعتقاد نخبگان محلی، مرزبندی میان فعالان اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای شهرستان خرمشهر در برهه کنونی همچنین مطرح شدن زمزمه‌های طرح تذکر، طرح سؤال و استیضاح شهردار خرمشهر از سوی اعضای شورای‌شهر خرمشهر نوید دهنده اجماع گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی خرمشهر برای تغییر در رأس مدیریت شهری خرمشهر برای یک انتخاب جدید است.

باید دید با آغاز سال جدید و پایان شرایط فوق‌العاده فعلی در موضوع بیماری کرونا، چه اتفاقات مهمی در انتظار شورای‌شهر و شهرداری خرمشهر خواهد بود.

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول