اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

«اصلاحیه سند الگوی پایه پیشرفت» منتشر شد

«حسینیه اندیشه» در لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری «اصلاحیه سند الگوی پایه پیشرفت» را منتشر و طی نامه رسمی، این اصلاحیه را تقدیم مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کرد.

«اصلاحیه سند الگوی پایه پیشرفت» منتشر شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، «حسینیه اندیشه» در لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری نسبت به «بررسی، اصلاح و ارتقای پیش‌نویس سند الگوی پایه پیشرفت» و همزمان با سومین سالگرد اندیشمند انقلاب فرهنگی، مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق (مؤسس حسینیه اندیشه)، «اصلاحیه سند الگوی پایه پیشرفت» را منتشر و طی نامه رسمی، این اصلاحیه را تقدیم مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کرد.

متن نامه حسینیه اندیشه به ریاست الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به شرح ذیل است:

«احتراماً به پیوست، جزوه «اصلاحیه حسینیه اندیشه نسبت به پیش‌نویس سند الگوی پایه پیشرفت» تقدیم می‌گردد. البته همان‌طور که مستحضرید حسینیه اندیشه علی‌رغم فعالیت‌های قبلی خود (نقد علمی کنفرانس‌های سالانه مرکز الگو از 1391 تا 1394 و تولید کتاب «نقد و نقض پیش‌نویس الگوی پایه پیشرفت» در سال 1395)، به دلیل فراخوان مقام معظم رهبری در مهر 1397 تلاش‌های جدیدی را آغاز کرد تا در حد توان و مقدورات، به وظایف انقلابی خود در برابر این استنصار علمی که از سوی منزلت نیابت عامه حضرت ولی‌عصر(عج) مطرح شده، جامه عمل بپوشاند. لذا مرحله اولِ این تلاش‌ها بر «بررسی عمیق و نقدِ» سند منتشره از سوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت متمرکز شد که حاصل آن، تدوین جزوه «نقد و بررسی سند الگوی پایه پیشرفت» در خردادماه 1398 بود که خدمت جنابعالی و مسئولین آن مرکز ارسال شد.

با پایان مرحله نقد، حسینیه اندیشه در مرحله دوم این فعالیت‌ها و حسب‌الامر مقام معظم رهبری در فراخوان مذکور، وارد «اصلاح و ارتقاء الگو و طرح پیشنهادهای جایگزین» شد و با انجام ده‌ها نفر ساعت فعالیت پژوهشی از مردادماه تا اسفندماه 1398، موفق به طی روند استدلالی برای تکمیل سند الگو گردید که اولین نتیجه آن، اصلاحات پیشنهادی در این جزوه و دومین نتیجه آن، ایجاد یک چارچوب منطقی برای مباحثه و تبادل‌نظر نخبگانی در راستای ارتقاء سند الگوی پایه است. البته در مرحله نقد، اشکالاتی اساسی و بنیانی به سند الگوی پایه وارد شد و ضرورت تحول اساسی در چارچوب مفهومی تولید الگو و مدیریت تحقیقات آن مستدل گردید، اما در این مرحله و برای دستیابی به حداکثر تفاهم و تعامل علمی با مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سعی شده در حد ممکن، چارچوب کلیِ سند پیشنهادی حفظ شده و صرفاً قیودی اضافه شود و اصلاحات و ترمیم‌هایی صورت پذیرد که می‌تواند از گرفتار شدن این سند حیاتی به دام ادبیات توسعه پایدار و همه‌جانبه‌ی غربی جلوگیری کند.

 لذا در مجموعه حاضر، ابتدا اصلاحیه پیشنهادی نسبت به سند الگوی پایه ذکر شده و سپس روند دستیابی به این اصلاحات و استدلال بر آنها بیان گردیده است: در گام اول، سند منتشره توسط مرکز الگو «طبقه‌بندی» شده و به چهار بخش: «کلیت الگو»، «تعریف روشی از اجزاء پنج‌گانه الگو» و «تعریف محتواییِ اجزاء پنج‌گانه الگو» (شامل دو زیربخش «تعریف تفصیلی» و «تعریف اجمالی») و «اوصاف سازمان الگو» تقسیم گردید.

در گام دوم، چکیده‌ای از نقدها (مندرج در جزوه پیشین از این مجموعه) نسبت به بخش‌های فوق مطرح شده و سپس یک مجموعه استدلال برای تعیین روش ساخت اجزاء پنج‌گانه الگو و ارتباط بین آنها در قالب یک ماتریس ارائه گردیده و بر این اساس، «تعریف روشی از اجزاء پنج‌گانه الگو» اصلاح شده است. در نهایت خانه‌های این ماتریس (حاصل‌ضرب‌ها) به صورت تفصیلی تشریح و تبیین شده و بر اساس آن، «تعریف محتواییِ اجزاء الگو» نیز به صورت مستدل اصلاح گردیده است.

توفیق نخبگان متعهد را برای خدمتگزاری علمی و فرهنگی شایسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعلاء کلمه حق از خدای متعال خواستاریم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول