اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رئیس جمهور کرواسی در دیدار اسماعیلی: در مقابله با کرونا در کنار مردم ایران هستیم

رئیس جمهور کرواسی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایران، با بیان اینکه در مقابله با کرونا در کنار مردم ایران هستیم، بر حفظ برجام نیز تأکید کرد.

رئیس جمهور کرواسی در دیدار اسماعیلی: در مقابله با کرونا در کنار مردم ایران هستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «پرویز اسماعیلی» سفیر جدید ایران در زاگرب، امروز (سه‌شنبه) در دیدار با «زوران میلانوویچ» رئیس جمهور کرواسی و رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

رئیس جمهور کرواسی در این دیدار که امروز سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ و در کاخ ریاست جمهوری زاگرب (پانتووچاک) برگزار شد، گفت: کرواسی همواره خواهان حفظ روابط دوستانه و گسترش مناسبات با ایران در زمینه های متنوع است.

* ایران قربانی کرونا است
«زوران میلانوویچ» با اشاره به اینکه امروز همه ملت‌های جهان مشغول مبارزه با ویروس کرونا هستند، افزود: ما می‌دانیم که ایران نه مشکل، بلکه قربانی این بیماری است. در کنار مردم ایران هستیم و هر کمکی بتوانیم، انجام خواهیم داد.
وی که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، تاکید کرد: در مبارزات انتخاباتی هم گفته‌ام که استحکام برجام و اجرای کامل تعهدات از سوی طرفین ضروری است و موضع قاطع اتحادیه اروپا نیز همین است.
رئیس جمهور کرواسی برای رئیس جمهور کشورمان، دولت و ملت ایران آرزوی سلامتی، پیشرفت و رفاه کرد.

*کنار گذاشتن تحریم یک وظیفه انسانی است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی نیز در این دیدار با تبریک موفقیت میلاوویچ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به عنوان شخصیتی با تجربه و برجسته در کرواسی و اروپا، گفت: تقارن آغاز ریاست جمهوری شما با ریاست بر اتحادیه اروپا فرصت خوبی برای گسترش مناسبات ایران با کرواسی و کشورهای اروپایی است.
اسماعیلی افزود: اشتراکات فرهنگی، پیشینه روابط خوب سیاسی، موقعیت ممتاز منطقه‌ای، موافقتنامه‌های خوب و نیز ظرفیت‌های فراوان، مسیر توسعه روابط در عرصه‌های مختلف را هموار کرده است.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور کرواسی، گفت: همه ملت‌های جهان در حال مبارزه با ویروس کووید ۱۹ هستند، اما ملت من علاوه بر آن باید با تحریم‌های ظالمانه نیز مبارزه کند.

 

 

سفیر ایران به تجلیل سازمان جهانی بهداشت (WHO) از توانایی زیرساختی و کادر درمانی کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین مشکل ایران در مبارزه با کرونا، تحریم و عدم دسترسی بهنگام بیماران به دارو و تجهیزات پزشکی است.
اسماعیلی با بیان اینکه تحریم یک اقدام سیاسی است، اما اکنون کنار گذاشتن تحریم یک وظیفه انسانی است، افزود: انتظار داریم اتحادیه اروپا هم از نظر انسانی و هم تعهدات خود در برجام به شکل فوری ساختار لازم را برای انتقال دارو و اقلام بشردوستانه به ایران ایجاد کند.
سفیر کشورمان همچنین با اشاره به صحبت تلفنی شب گذشته ظریف با وزیر خارجه کرواسی، نسخه‌ای از نامه حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به رئیس کمیسیون اروپا و نیز رئیس شورای اروپا را به رئیس جمهور کرواسی ارائه کرد.

«پرویز اسماعیلی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کرواسی پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه، با خانم «امیلیا ووچینیچ مارگتا» مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه و اروپایی این کشور دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرده بود.

اسماعیلی پیش از این مسئولیت‌هایی چون مشاور وزیر امور خارجه، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور و مدیریت رسانه‌های مختلفی در کشور را برعهده داشته و به جای «محمدرضا صادق» عهده‌دار سفارت ایران در زاگرب شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول