اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۵۷۱ مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی/ مناطق قراملک و مارالان بیشترین تعداد بیماران مبتلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اعلام نتیجه مثبت 84 نفر دیگر مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به 571 نفر رسید.

۵۷۱ مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی/  مناطق قراملک و مارالان بیشترین تعداد بیماران مبتلا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی، امشب در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی با اشاره بر آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۹ نفر در استان بستری شده که نتیجه ۸۴ نفر مثبت شده است و این یعنی ۵۰ درصد آزمایش‌ها مثبت  بوده و  تعداد مبتلایان کل به کرونا ۵۷۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر اینکه تاکنون ۲۵۰ نفر بستری در مراغه بستری شده است که  ۵۷ مورد مثبت شده است،گفت: سایر شهرستان‌ها نیز درگیر هستند و هر کدام بیش از ۴۰ مورد مبتلا به کرونا دارند.

صومی با بیان اینکه تاکنون ۵۸۵  نفر بستری در بخش کرونا داریم، گفت:   ۵۰ درصد این افراد مثبت و مابقی با علائم ریوی بستری هستند که نتیجه آنها منفی اعلام شده که احتمال مبتلا بودن آنها نیز وجود دارد. 

وی با بیان اینکه ۲۲۰  نفر  مبتلا به کرونا در تبریز داریم، افزود:  ۹۰ نفر بستری  شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه با سامانه سلامت بیش از ۳۰ درصد بیماریابی شده است، گفت: امیدواریم با این روش کل جمعیت استان تحت بررسی از لحاظ بیماریابی قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی انجام گرفته، به ازای هر محله بیشترین میزان مبتلاها احصاء شده است که محلات قراملک و مارالان بیشترین تعداد است.

رئیس علوم پزشکی تبریز متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول