اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضرورت اجرای پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت اجرای پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در این استان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به تمامی هیأت امنای بقاع متبرکه، امام زادگان و مساجد پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شده و در این راستا تمامی بقاع متبرکه به ویژه بقاع مسقف را به صورت موقت تعطیل کردیم تا از این طریق ویروس کرونا شیوع پیدا نکند.

ضرورت اجرای پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، در جلسه شورای تامین که با موضوع پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در محل استانداری خراسان  رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خود را موظف به اجرای پروتکل‌های دانشگاه های علوم پزشکی مشهد می‌دانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با حمایت از تصمیم تولیت آستان قدس رضوی در خصوص اعمال محدودیت برای پذیرش زائر، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به تمامی هیأت امنای بقاع متبرکه، امام زادگان و مساجد پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شده و در این راستا تمامی بقاع متبرکه به ویژه بقاع مسقف را به صورت موقت تعطیل کردیم تا از این طریق ویروس کرونا شیوع پیدا نکند.

وی افزود: موضع‌گیری علما و مراجع در خصوص رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و تعطیلی موقت اماکن مذهبی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدامی راهگشا محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه، رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی با اشاره به وجود 6 هزار و 138 هیئت مذهبی در خراسان رضوی، گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا تمامی دستورالعمل‌ها و تذکرات جامعه پزشکی و نماینده عالی دولت در استان را به هیأت‌ها منتقل کردیم.

سیدمهدی طباطبایی، افزود: در همین راستا مانع فعال شدن ایستگاه‌های صلواتی ویژه ایام ولادت یا وفات شده و همچنین هیچ مجوز دسته‌روی و تشرف حتی برای نیمه شعبان هم صادر نکرده و نمی‌کنیم.

وی ضمن تشکر و حمایت از اقدام انقلابی و تصمیم تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: حرکت‌های هنجارشکنانه دیشب نباید پای هیأت‌های مذهبی گذاشته شود. بهرحال لازم است بدانید تمامی محافل و مجالس دینی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی خراسان رضوی برای مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: در حال حاضر فعالین حاضر در هیأت‌های مذهبی در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا(ع) حضور دارند و به صورت خودجوش نسبت به گندزدایی معابر و مساجد اقدام می‌کنند.

رئیس کانون مداحان خراسان رضوی هم با تاکید بر اینکه برای ایام شهادت امام موسی کاظم(ع)، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد، متذکر شد: باید این را قبول کنیم که در راس هرم کشور مقام معظم رهبری هستند و افراد هتاک جهت یافته و با نیت خاصی شب گذشته در مقابل حرم مطهر حضرت تجمع کردند.

مسؤول مدیریت و ارتباطات حوزه علمیه خراسان در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هرچیزی که به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری کمک کند یک حسنه و هر آنچه که به شیوع این بیماری کمک کند، یک سیئه است، این کلام یک بار تکلیفی بر دوش همه گذاشته است که برای تحقق آن باید تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل کاظمی، افزود: ویروس کرونا علاوه بر مضراتی که در جهان به بار آورده است در ایران اسلامی با حضور جریان‌های معاند انگلیسی و شیعیان انگلیسی ضرر اعتقادی به بار آورده و باعث مطرح شدن شبهاتی شده است.

وی افزود:حوزه علمیه خراسان با بیش از 200 مدرسه در سطح سه استان، از ظرفیت طلاب در قالب قرارگاه مرکزی شهید حاج قاسم سلیمانی با 110 گروه جهادی با اقداماتی از  جمله ضدعفونی کردن معابر و مساجد، کمک به کادر پرستاری پس از آموزش‌های لازم، تولید محتوای فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات، عیادت از مریضان، سرکشی به خانواده‌های آنان، روزانه تولید 3 هزار ماسک توسط طلاب خواهر و راه‌اندازی پویش‌های مردمی اقدام به مقابله با ویروس کرونا کرده است.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول