اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اقدام خودجوش مردم بوشهر برای سلامتی محلات/بزرگترین پارک ساحلی مسدود شد+عکس

مردم استان بوشهر برای حفاظت از سلامتی مردم محله و شهر خود در مقابل ورود مسافران دست به کار شدند.

اقدام خودجوش مردم بوشهر برای سلامتی  محلات/بزرگترین پارک ساحلی مسدود شد+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اواخر بهمن‌ماه امسال بود که خبر مثبت شدن تست دو بیمار به بیماری کرونا در کشور خبرسازترین مسئله کشور شد. با شیوع این ویروس در کشور، بوشهر به‌عنوان آخرین استان وضعیت سفید کشور  محسوب می‌شد که بدون بیمار کرونا بود. از طرفی استان بوشهر در سال گذشته رتبه دوم جذب گردشگر را به خود اختصاص داده بود.

همین عوامل باعث شد که علی‌رغم تأکیدات وزارت بهداشت و درمان مبنی بر عدم مسافرت و حتی دیدوبازدید خانوادگی، تعدادی از خانواده‌ها بدون توجه به این هشدارها، بوشهر را به‌عنوان مقصد خود در آستانه عید نوروز انتخاب کنند!

کار به‌جایی رسید که ورودی شهرهای استان توسط نیروهای نظامی، انتظامی و مردم کنترل شد اما متأسفانه دراین‌بین برخی با نادانی و ترفندهای گوناگون اقدام به ورود مسافرین دیگر استان‌ها به بوشهر کردند و زحمات گروه‌های فعال جهادی در کنترل شهر را نادیده یا به سخره گرفتند. تا جایی که فرماندهی انتظامی شهرستان بوشهر در حالی از توقیف یک تریلر با هشت دستگاه خودرو در ورودی شهر بوشهر خبر می‌دهد که صاحبان این خودروها از طریق پرواز در فرودگاه بوشهر در انتظار خودروهای خود بودند!

 

از همین رو، آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در نشست قرارگاه مبارزه با کرونا اظهار داشت: استان بوشهر یکی از مناطق گردشگر پذیر است و در این ایام باید از ورود گردشگران به استان در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کرد.

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر هم در این باره گفته بود: مسافران اگر به استان بوشهر مسافرت کنند به‌احتمال‌زیاد به مدت ۱۴ روز با هزینه شخصی خود قرنطینه خواهند شد.

بر همین اساس و برای جلوگیری شیوع ویروس کرونا به استان بوشهر، در برخی از شهرها مثل بندر دیلم، مردم اقدام به تجمع در مقابل فرمانداری برای قرنطینه یا تشدید کنترل ورودی شهر خود نمودند و در برخی شهرها نیز مردم در اقدامی خودجوش اقدام به کنترل و مسدودسازی اماکن گردشگری محله خود کردند. هرچند تا به این لحظه فرمانداری‌های استان بوشهر در مقابل این تجمعات، واکنشی بروز نداده‌اند.

محله ریشهر بندر بوشهر یکی از محلاتی است که در ایام نوروز میزبان سیل جمعیت خودروهای خارج از استان بوده و امسال هم علی‌رغم تأکیدات فراوان، مقصد مسافران است! مردم این محله هم در مقابل این تهدیدات، طی نامه‌ای به فرماندار شهرستان بوشهر و درحرکتی خودجوش اقدام به مسدودسازی مسیر منتهی به پارک ساحلی ریشهر کرده‌اند.

 

یکی از اعضای جهادی تولید ماسک در استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس با خواهش از مسؤولان برای جلوگیری از ورود گردشگران به استان، گفت: درحالی‌که از یک سوء گروه‌های جهادی مردمی به‌صورت خودجوش و با هزینه شخصی اقدام به ضدعفونی معابر و  تولید ماسک می‌کنند، و از سویی دیگر کادر پزشکی از جان خود مایه گذاشته‌اند و همچنین کسبه و بازاریان با تعطیلی مغازه‌های خود متحمل ضرر و زیان شده‌اند، چرا نباید کنترل جدی‌تری برای عدم ورود گردشگران به استان بوشهر شود؟!

 

 

باید دید تمهیدات استانداری و فرمانداری‌ها در مقابل درخواست مردمی برای تشدید کنترل‌ها و مسدودسازی مسیرهای منتهی به اماکن گردشگری استان بوشهر چه خواهد بود؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول