اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سومین گزارش میدانی دانشجویان اصفهانی/ تفاوت در دسترسی به تجهیزات بهداشتی در بالا و پایین شهر

دانشجویان بسیجی پس از بازرسی نامحسوس از بیش از 199 داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های استان در روزهای 25 و 26 اسفند ماه 98، مشاهدات میدانی خود را خطاب به مسؤولان و مردم نوشتند.

سومین گزارش میدانی دانشجویان اصفهانی/ تفاوت در دسترسی به تجهیزات بهداشتی در بالا و پایین شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بیانیه شماره ۷ قرارگاه کرونای ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان، خطاب به استاندار، دادستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مردم استان اصفهان پیرامون «ارائه محصولات بهداشتی مبارزه با کرونا در استان اصفهان» صادر شد.

دانشجویان بسیجی پس از بازرسی نامحسوس از بیش از ۱۹۹ داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های استان در روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفند ماه ۹۸، مشاهدات میدانی خود را خطاب به مسؤولان و مردم نوشتند.

پیش از این نیز دو گزارش در روزهای ۲۰ و ۲۶ اسفند امسال از رصد این گروه‌های جهادی دانشجویان بسیجی در خبرگزاری فارس منتشر شده بود که می‌توانید اینجا و اینجا بخوانید.

در ابتدای سومین گزارش میدانی دانشجویان با اشاره به بازرسی های نامحسوس صورت گرفته آمده است: از ۴ قلم کالای پرمصرف مبارزه با کرونا (انواع دستکش، انواع ماسک، انواع ژل ضدعفونی کننده و انواع الکل) هیچ کالایی از اقلام یاد شده، به غیر از ماسک‌های فیلتردار n95 - که به ندرت قابل دسترسی است- نایاب و غیر قابل دست یافتن نیست و با یک جستجوی معمولی، همه موارد یاد شده قابل دسترسی است. بازرسی انجام شده از ۱۹۹ داروخانه در سطح ۱۱ منطقه شهر اصفهان و شهرهای فولادشهر، خورزوق، حبیب آباد، خمینی‌شهر، سمیرم، علویجه، گلپایگان، بادرود، نجف‌آباد، خور، لنجان، باغبهادران، دهاقان، دستگرد برخوار، دولت‌آباد، نایین، خوانسار، شهرضا، مبارکه نشان دهنده این موضوع است که در بیش از ۲۱ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع الکل، در ۴۶ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع ماسک، در ۲۱ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع دستکش و در ۵۱ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع اسپری یا ژل ضدعفونی‌کننده، موجود است و این بدین معنی است که در حدود ۷۸ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع ۴ مورد کالای پرمصرف مبارزه با کرونا، قابل دستیابی است. یعنی در بدترین حالت ممکن، همه مردم عزیز شهر اصفهان و شهرهای اطراف قادر خواهند بود حداکثر با مراجعه به ۲ داروخانه، هر موردی از موارد بالا را که نیاز دارند، تهیه نمایند و این اعداد حکایت از آن دارد که در هیچ یک از موارد بالا، قحطی نیامده و جای نگرانی هم نیست.

دانشجویان نوشتند: آمار نشان می‌دهد توزیع اقلام یاد شده در مناطق مختلف شهر اصفهان با تفاوت‌های زیادی روبرو است به صورتی که در مناطق مرفه نشین و سطح بالای درآمدی مثل خیابان‌های توحید و دروازه شیراز، تقریباً اکثر موارد یاد شده به راحتی قابل دست‌یابی و در مناطق ضعیف‌تر مثل زینبیه و شهرهای کوچک اطراف، موارد یاد شده به سختی قابل دسترس‌اند. همچنین مانند گزارش قبل، بیشترین دسترسی به اقلام مذکور در داروخانه‌های محلی و کمترین آن در داروخانه‌های متصل به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌هاست.

در ادامه این نامه آمده است: هنوز اختلاف قیمت‌های مشهود و قابل توجهی در ارائه محصولات مختلف در داروخانه‌های متفاوت قابل مشاهده است که حکایت‌گر تخلف بعضی داروخانه‌ها و عدم وجود نظارت‌های مؤثر است؛ به فضل خدا و همکاری مردم شریف و برخی نهادهای مربوطه، بازرسی‌های ما، حکایت از آرامش بیشتر بازار محصولات اصلی مقابله با کرونا دارد و نشان از کاهش تقاضا برای احتکارهای خانگی و راه افتادن چرخ‌های تولید این محصولات است.

در پایان این نامه می‌خوانیم: برآوردهای بازار نشان می‌دهد که ژل‌های ضدعفونی‌کننده و ماسک‌های پارچه‌ای بیشترین موارد موجود در بازار و ماسک‌های یکبار مصرف و فیلتر دار، کمترین کالای موجود در بازار است. به نهادهای مسئول گوشزد می‌گردد؛ در این روزهای التهاب بازارِ اقلامِ پیشگیری از کرونا، این نگرانی وجود دارد که اقلام تقلبی و بعضاً مخرب در بسته‌بندی‌های عادی و بدون علائم تضمین‌کننده بهداشت و سلامت کالا، به مردم عرضه و موجب تشدید بحران گردد که نیازمند توجه بیشتر نهادهای نظارتی است.

اتهای پیام/۶۳۰۶۴/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول