اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق | شروط ائتلاف صدر برای حمایت از نخست‌وزیری «عدنان الزرفی»

نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق تاکید کرد که حمایت از «الزرفی» منوط به پایبندی او به نقشه راه سیاسی مورد توافق و عدم امتیازدهی به جناح‌های سیاسی برای تصدی نهایی پست نخست‌وزیری است.

عراق | شروط ائتلاف صدر برای حمایت از نخست‌وزیری «عدنان الزرفی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق، امروز (چهارشنبه - ۱۸ مارس) اعلام کرد، در صورتی که «عدنان الزرفی» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق به گروه‌های سیاسی برای دستیابی نهایی به پست‌ نخست‌وزیری امتیازدهی کند، سائرون وی را رد خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: موضع سائرون درباره مامور شدن الزرفی به تشکیل کابینه، همان موضع «سید مقتدی الصدر» است. ما به میزانی که الزرفی به قانون اساسی پایبند باشد، با او همراه خواهیم بود و با وی نیز همان رفتاری را خواهیم داشت که با پیش از او رفتار کردیم.

المسعودی تاکید کرد که عدنان الزرفی، نامزد پیشنهادی سائرون نبود و ملزم است که بر اساس نقشه راه سیاسی مشخص حرکت کند. در صورتی که وی به نقشه راه سیاسی که بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام حداکثر تا پایان سه‌ماهه نخست سال آینده میلادی تاکید دارد پایبند نماند، وی نیز مردود خواهد شد.

این نماینده ائتلاف سائرون تاکید کرد: نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه می‌بایست با فساد مقابله کند و اصلاحات سیاسی در کشور را بنا نهد به ویژه که چالش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی زیادی فراروی عراق است.

وی تاکید کرد: در صورتی که الزرفی بخواهد با امتیازدهی به جناح‌های سیاسی و سر خم کردن در مقابل دیکته‌های آنها به قدرت برسد، مردود می‌شود. وی ‌می‌بایست دولتی قدرتمند تشکیل دهد و انتخابات زودهنگام برگزار کند.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق دیروز الزرفی، استاندار پیشین نجف اشرف و رئیس فراکسیون النصر در پارلمان عراق را مأمور تشکیل کابینه کرد که این اقدام با مخالفت شماری از گروه‌های سیاسی شیعی از جمله ائتلاف الفتح،  ائتلاف دولة القانون، حزب الفضیلة و جریان حکمت ملی همراه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول