اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

بیانیه جدید امور مساجد: نماز جماعت و مراسمات مساجد تهران لغو شد

مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا بیانیه‌ای جدید صادر و تاکید کرد: کلیه‌ اجتماعات اعم‌ از نماز جماعت و مراسمات در مساجد تهران تا اطلاع‌ ثانوی تعطیل‌ است.

بیانیه جدید امور مساجد: نماز جماعت و مراسمات مساجد تهران لغو شد

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، در خصوص فعالیت مساجد در ایام فراگیری ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع گسترده آن و حفظ سلامتی مردم عزیز ایران، بیانیه‌ای صادر کرده است که در ادامه می‌آید:

باسمه ‌تعالی

ائمه ‌محترم‌ جماعات، سلام‌ علیکم

پیرو نامه ستاد فرماندهی‌ عملیات مدیریت‌ بیماری‌ کرونا، مبنی‌ بر درخواست تعطیلی کلیه‌ جماعات‌ و مراسمات در مساجد تا فروکش‌ نمودن سیر صعودی این‌ بیماری و نظر مقام‌ معظم‌ رهبری (مدظله‌العالی) مبنی‌ بر لازم ‌الاجرا بودن مصوبات‌ این‌ ستاد، اعلام‌ می‌گردد؛ کلیه‌ اجتماعات اعم‌ از نمازجماعت و مراسمات در مساجد تهران تا اطلاع‌ ثانوی تعطیل‌ است.

در ضمن نکات‌ زیر مورد تأکید است:

۱ـ تعطیلی نماز جماعت به‌ معنای بسته‌ بودن درب‌ مسجد در اوقات‌ شرعی و پخش‌ نشدن اذان از مناره و بلندگوهای‌ مسجد نیست. لذا خواهشمندیم با همت امام‌ محترم‌ جماعت و خادم‌ عزیز، درب‌ مساجد در اوقات نماز باز باشد و اذان پخش‌ شود.

۲ـ هرگونه مُهر، تسبیح، سجاده، کیسه‌کفش (دائمی) و چادر از شبستان‌ مسجد جمع‌آوری‌ شود و از جاکفشی‌‌های تعبیه‌ شده در ورودی‌ مسجد استفاده‌ نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول