اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شرکت بانوان داوطلب حوزوی در کارگاه تجهیز اموات کرونایی

تعداد 9 نفر از بانوان طلبه یزدی داوطلب جهادگر با اعلام آمادگی قبلی در کارگاه آموزشی تجهیز اموات کرونایی (تیمم، حنوط و کفن) شرکت کردند.

شرکت بانوان داوطلب حوزوی در کارگاه تجهیز اموات کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، صبح امروز کارگاه آموزشی تجهیز شرعی اموات مسلمان با حضور 9 نفر از بانوان حوزوی جهادگر و داوطلب در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، فاطمه اعرابی یکی از اساتید برجسته فقه تمام مسایل شرعی غسل و کفن اموات را بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی و نظر وزارت بهداشت برای پیشگیری از شیوع کرونا، غسل اموات کرونایی به‌صورت تیمم بدل از غسل و سایر واجبات اعم از نماز میت و دفن شرعی انجام می‌شود.

وی بابیان نظر مراجع تقلید در خصوص تیمم بدل از غسل، به‌صورت عملی شیوه صحیح تیمم، حنوط و کفن را برای داوطلبان شرکت‌کننده در این کارگاه تشریح کرد.

مریم حسن‌پور معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد هم در این کارگاه آموزشی با خیرمقدم به بانوان داوطلب جهادگر و قدردانی از اعلام آمادگی آنان برای حضور در این شرایط بحرانی گفت: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانواده اموات کرونایی در سطح کشور دفن شرعی اموات است که برای آمادگی بیشتر بانوان داوطلب، این کارگاه قبل از شروع سال جدید برگزار شد تا بانوان اشکالات خود را رفع کنند.

وی افزود: آرامستان یزد هم درخواست همکاری بانوان حوزوی برای تجهیز اموات کرونایی را پیشنهاد داده بود که با توجه به اعلام قبلی این کارگاه آموزشی به‌صورت فشرده و فوری برگزار شد و گروه مجازی رفع اشکال هم با حضور استاد فقه برای داوطلبان ایجادشده است تا در زمان تعطیلی و هرلحظه بتوانند با استاد برای رفع اشکال احتمالی در ارتباط باشند.

در ادامه این کارگاه مقرر شد بانوان داوطلب سایر اعمال مستحبی را برای اموات مظلوم کرونایی که در شرایط عادی از سوی خانواده آنان انجام می‌شد از جمله خواندن زیارت عاشورا، قرائت سوره ملک و زیارت عاشورا و...برای اموات انجام شود.

انتهای پیام/90030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول