اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

صنف نشر در انتظار وام‌های فوری و کم‌بهره/ خوشحالیم نامه‌نگاری‌ها اثربخش بود

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ضمن اشاره به مشکلات رکود بازار به واسطه ویروس کرونا برای ناشران گفت: از روز اول اسفند مذاکرات جدی با نهادهای مربوطه داشتیم که خرسندیم تا این مرحله نامه‌نگاری‌ها جواب داده است.

صنف نشر در انتظار وام‌های فوری و کم‌بهره/ خوشحالیم نامه‌نگاری‌ها اثربخش بود

هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره طرح‌های حمایتی دولت و نامه معاون اول رئیس جمهور برای مساعدت با صنف نشر در راستای رکود بازار به واسطه بیماری «کرونا» اظهار داشت: دولت اعلام کرده تمام موارد مدنظر ما را مورد حمایت قرار می‌دهد و قول مساعد داده که پیگیری جدی خواهد شد.

حسن پور اعلام کرد: همه صنوف مسلما گرفتار این رکود هستند، اما در مرحله نخست چند نکته برای ما عجیب بود، ولی با پیگیری‌ها درست شد. اولا دولت پیرامون تسهیلات صحبت کرده بود اما در فهرست مصادیق حمایت، از صنف نشر و کتاب نامی به میان نیامده و بعد که پیگیری کردیم بلافاصله کتابفروشان با تلاش‌های بسیار وارد فهرست حمایتی شدند.

وی با تاکید به اینکه صنف نشر و ناشران دچار عدم نقدینگی شدید هستند، بیان داشت: به این جهت که فکر می‌کردیم نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد بسیاری از ناشران حجم بزرگی از نقدینگی خود را صرف این نمایشگاه کرده بودند، اما با تعویق نمایشگاه مشکلاتی ایجاد شد. از این رو پیشنهاد کردیم وام‌های کم بهره و بدون تشریفات زیاد برای ناشران و کتابفروشان تخصیص یابد.

رئیس اتحادیه ناشران با بیان اینکه اگر ناشران دچار ضربه شوند، توزیع‌کنندگان و کتابفروشان هم دچار چالش خواهند شد، از این رو ما هر سه بخش را می‌بینیم،‌ ابراز داشت: بحث دیگر ما مسئله تامین اجتماعی بود؛ چرا که حق بیمه کارمندان مبلغ قابل توجهی برای کتابفروشان است. بنابراین با توجه به رکود بازار و افت شدید، این هزینه شامل مبلغ هنگفتی شده است. پیشنهاد کردیم دو ـ سه ماه این حق بیمه به تعویق افتد که ظاهرا در مصوبه دولت به این مسئله اشاره شده، اما باید در عمل، اجرایی شدن آن را ببینیم. 

وی در ادامه سخنان خود به موضوع مهم وام‌های کم‌بهره و بدون تشریفات زیاد اشاره کرد و توضیح داد: مسئله وام خیلی مهم است، چرا که ما اعتقاد داریم الان که صدمه وارد شده و ناشران و کتابفروشان تلاش می‌کنند روی پای خود بایستند، دولت نیز باید زیر شانه آنها را بگیرد، اما اگر به موقع حمایت نکنیم از معرکه به موقع خارج نخواهد شد و برایش مشکلاتی حادث می‌شود. وقتی الان می‌توان حمایت کرد، چرا انجام ندهیم؟ ما از روز اول اسفند مذاکرات جدی داشتیم که خرسندیم تا به این مرحله نامه‌نگاری‌ها جواب داده است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اضافه کرد: مذاکره با بانک‌ها برای تامین وام‌هایی با بهره کم و با ترک تشریفات و پرداخت با سرعت بالا از سوی بانک‌ها تا سقف ۶۰ میلیارد تومان برای مرحله اول بسیار مفید است که پیش‌بینی می‌شود تا دو برابر نیز افزایش یابد و بتواند جلوی بحران کمبود نقدینگی را بگیرد و به شکلی بازپرداخت آن بعد از نمایشگاه شروع شود.

به گفته وی، دریافت مهلت ۳ تا ۶ ماهه از سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه کارگر و کارفرما از مقطع زمانی بهمن ماه ۹۸ تا ناشران و کتابفروشان به گونه‌ای که بتوانند به مرور از فروش کم این مبالغ را پرداخت کنند نیز از موارد مهم دیگر است که باید مدنظر باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول