اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

معتمدیان: برای حمایت از اقشار متأثر از کرونا برنامه داریم

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: دولت برای حمایت از اقشار خاص متأثر از بحران کرونا برنامه دارد.

معتمدیان: برای حمایت از اقشار متأثر از کرونا برنامه داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در کمیته اقتصادی ذیل ستاد استانی مدیریت کرونای خراسان‌جنوبی اظهار داشت: دولت برای حمایت از اقشار خاص متأثر از بحران کرونا برنامه دارد.

وی افزود: اقشار خاصی همچون کارگران فصلی، دستفروشان و غیره که به جهت تعطیلی کار و حرفه خود آسیب دیدند، در این طرح حمایتی دیده شده‌اند. 

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: تخصیص بسته‌های معیشتی، اختصاص تسهیلات کم‌بهره و تعویق اقساط تسهیلات بانکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در این طرح است. 

معتمدیان با بیان اینکه این بسته‌های معیشتی برای 1.5 میلیون خانوار در کل کشور پرداخت می‌شود، اضافه کرد: تزریق اقلام بهداشتی به استان نیز باید به گونه‌ای باشد که مردم در تأمین نیازهای خود با مشکل مواجه نشوند. 

وی با تأکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه شیوع بیماری کرونا، متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی می‌بایست انجام آزمایش تشخیصی برای افرادی که در خانواده، بیمار کرونایی دارند را اجباری و نسبت به تأمین بسته‌های اقلام بهداشتی مورد نیاز در این خانواده ها اقدام نماید. 

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان داشت: قرنطینه بیمار، کنترل کامل افرادی که با بیماران در ارتباط بوده اند، تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز خانواده‌ها و غیره همه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا است. 

معتمدیان ضمن قدردانی از گروه‌های خودجوش مردمی که خود را مکلف به ضدعفونی کردن معابر و گندزدایی عابربانک‌ها و پمپ بنزین‌ها نموده‌اند، تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و از آن جایی که گندزدایی‌ها باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد، لذا لازم است این اقدام‌ها با هماهنگی کامل انجام شود. 

وی اطلاع رسانی درست دستگاه‌ها درخصوص اقدامات و مصوبات ستاد استانی کرونا را لازمه اطمینان‌بخشی به مردم عنوان کرد و گفت: هم‌افزایی دستگاه‌ها و مشارکت مردم در اجرایی شدن مصوبات ستاد، اصل بسیار مهمی در شکست کرونا است. 

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول