اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

آثار خدمت به مردم در کاهش بلا/ عنایت خدا به مدافعان سلامت +صوت

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان ذکرهایی برای دفع بلا و دور شدن بیماری از جامعه گفت: در میدان جهاد سلامت که پزشکان، پرستاران،‌ طلاب و نیروهای بسیجی برای حفظ سلامت به میدان آمدند، خداوند عنایت ویژه‌ای به آن‌ها خواهد کرد.

آثار خدمت به مردم در کاهش بلا/ عنایت خدا به مدافعان سلامت +صوت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین شریعتی، استاد حوزه و دانشگاه و رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش دعا در رفع گرفتاری‌های روزمره و حتی بیماری‌ها بیان داشت: در فرهنگ دینی ۲ راه برای حفظ سلامتی وجود دارد؛ یکی راه طبیعی و عرفی است که از مجاری علمی و تکنیکی انجام می‌‌‌شود و در این حوزه، موضوعات طبی و راه‌های پیشگیری و درمان مطرح است که باید به آن کاملاً توجه داشت. اینکه باید نزد طبیب برویم و دستورات او را بپذیریم، بسیار مهم و اساسی است. راه دوم، راهی است که مراجع عظام، رهبر انقلاب و همه روحانیت جامعه اسلامی به آن  توصیه می‌کنند که خیلی مهم است و باید به آن نیز عمل کنیم؛ راهی مبتنی بر دعا، توسل و نیایش به ساحت درگاه خدای سبحان.

گفته‌های حجت‌الاسلام شریعتی را بشنوید:

 

 

کنار درمان پزشکی به دعا هم توجه کنیم

این استاد حوزه ابراز داشت: در عین حالی که راه‌های معمول علم طب را دنبال می‌کنیم، از خداوند هم در قالب دعا تقاضا داشته باشیم؛ چرا که اثربخشی دعاها ما را در حوزه ایمان، اطمینان و امید به آینده یاری می‌رساند. همچنین شخص دعاکننده در سایه دعا،‌ توسل و نیایش از نظر روانی یک پشتیبانی قوی را احساس می‌کند و باعث امید او می‌شود.

استغاثه به امام عصر (ع) با دعای «الهى عَظُمَ الْبَلاء»

وی در ادامه با اشاره به ادعیه سفارش شده در ایام گرفتاری و بلا ادامه داد: یکی از دعاهایی که رهبر انقلاب به آن توصیه داشتند و علما هم به آن توجه کردند، دعای هفتم صحیفه سجادیه است. همچنین استغاثه به ساحت بقیة‌الاعظم (ع) و قرائت دعای «الهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَبَرِحَ الْخَفاءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاء...» است. همچنین هر صبح و هر شب ۷ بار سوره حمد و آیةالکرسی (تا «العلی العظیم») قرائت شود که إن‌شاءالله برای سلامتی مؤثر است.

خدمت به مردم در کاهش بلا مؤثر است/ عنایت ویژه خداوند به مدافعان سلامت

حجت‌الاسلام شریعتی اظهار داشت: علاوه بر این صدقه دادن در راه خدا به محرومان و فقرا باعث می‌شود که انسان از بلا دور شود. بالاتر از این‌ها مسائل معنوی و تأثیر کمک به حل مشکلات دیگران و خدمت به کسانی است که نیاز به خدمت و حمایت دارند ـ چه کمک فکری و چه مساعدت‌های معنوی و مادی. در میدان جهاد سلامت که پزشکان، پرستاران،‌ طلاب و نیروهای بسیجی برای حفظ سلامت به میدان آمدند، خداوند عنایت ویژه‌ای به آن‌ها خواهد کرد.

سوره‌ها و ذکرهایی برای رهایی غم از دل

وی گفت: لحظاتی قبل از اذان صبح، دعا مستجاب می‌شود و دعا کردن در ۳ ماه رجب‌المرجب، شعبان المعظم و رمضان المکرم هر صبح و بعد از مغرب به این شکل که هر یک از سوره‌های حمد، کافرون، ناس و فلق، آیة‌الکرسی را ۳ مرتبه بخواند و بعد از ذکر تسبیحات اربعه بگوید، با ۳ صلوات ختم کند و بعد دعای «اللّهُمَّ اغفِر لِلمُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ والمومنین و المومنات» را بخواند و در نهایت ۴۰۰ مرتبه استغفار کند، غم را از دل می‌برد و سایه مشکلات و دردها را برمی‌دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول