اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

نصوری: پناه بردن به خدا و اهل بیت (ع) راه‌چاره و آرامش‌بخش این روزها است+فیلم

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت خواستار مطالعه کتاب‌های مهدوی در ایام قرنطینه خانگی شد و با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: دعای غریق را بسیار بخوانید به خصوص در ایامی که بلاها شما را احاطه کرده است.

نصوری: پناه بردن به خدا و اهل بیت (ع) راه‌چاره و آرامش‌بخش این روزها است+فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه قرنطینه خانگی و حضور اجباری در منزل فرصتی مغتنمی است تا به نقش خود در فعالیت‌هایی مهدوی تفکری داشته باشیم، بیان داشت: در این مدت بررسی کنیم چه کارهایی را می‌توانستیم برای امام زمان (عج) انجام دهیم که از آن غافل بودیم. تحلیل کنیم آیا آمادگی برای ظهور در ابعاد مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و ... هم اکنون در جامعه وجود دارد و هر یک از ما چه وظایفی داریم.

دعای خاص ایام غیبت برای رهایی از بلاها، ببینید:

وی با اشاره به ایام قرنطینگی خانگی به خاطر شیوع ویروس کرونا و فرصت فراغتی که نصیب هر یک از ما شده است، افزود: خوشبختانه برخی به فرصت‌های مطالعاتی در این ایام توجه دارند. از آنجایی که مطالعات مهدوی جامعه در حد مطلوبی نیست، افراد می توانند در این ایام به سمت مطالعه بروند تا در این شرایط فضای جهل‌‌زدایی از آموزه‌های مهدوی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام نصوری پناه بردن به خدا و اهل بیت (ع) را چاره‌ساز و آرامش‌بخش شرایط پر استرس شیوع کرونا دانست و ابراز داشت: باید توجه داشت این بحران‌ها امتحاناتی است که باعث می‌شود انسان طوری خود را بسازد که بعد از خروج از بحران هم توجه و عنایت خدا را جلب کند.

توصیه امام صادق (ع) برای رفع بلا در دوران غیبت

وی با اشاره به یک روایت از رئیس مکتب شیعه ادامه داد: ضمن رعایت مسائل بهداشتی و توصیه پزشکان برای پیشگیری از ویروس کرونا، از توجهات و توسلات نباید غفلت کنیم. امام صادق (ع) می‌فرماید: دعای غریق را بسیار بخوانید به خصوص در ایامی که بلاها شما را احاطه کرده است؛ «یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلی دِینِکَ»؛ ای خداوند! ای رحمان! ای مهربان! ای دگرگون‌کننده دل‌‏ها! دل مرا بر دینت پایدار کن.

معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت اظهار داشت: خودمان را مقید کنیم هر روز بعد از یکی از نمازهای یومیه را این دعا را تکرار کنیم تا از این بحران خارج شویم. آیت‌الله ناصری یکی از اساتید اخلاق هم بیان می‌کنند در زمان غیبت و هنگامی که بحران به شما روی می‌آورد و بلاها شما را احاطه کرده است، این ذکر را بگویید و توسل به امام زمان (عج) داشته باشید: «یا صاحب الزمان ادرکنی». این ذکر را ورد زبانمان کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول