اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اعتراض شهردار یزد به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا

شهردار شهر جهانی یزد در نامه‌ای به دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو – ایران، به تحریم‌های غیرانسانی دولت آمریکا اعتراض کرد.

اعتراض شهردار یزد به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، جمال‌الدین عزیزی شهردار شهر جهانی یزد با ارسال نامه‌ای به حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، اعتراض خود را نسبت به تحریم‌های آمریکا با توجه به شرایط شیوع کرونا در ایران ابراز کرد.

 شهردار یزد در این نامه آورده است: شیوع ویروس کرونا خطرات جدی و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متوجه بشریت نموده است و چنانچه اجماع جهانی که از بنیادی‌ترین اصول و مبانی تشکیل سازمان ملل متحد و قریب به‌اتفاق سازمان‌های بین‌المللی نیز هست برای مقابله با آن رخ ندهد بی‌شک دنیا شاهد یک تراژدی فجیع انسانی خواهد بود.

عزیزی ابراز تأسف کرده است: علی‌رغم الزام کشورها به پایبندی به اصول مسلم بین‌المللی در حمایت از نوع بشر، دولت ایالات‌متحده آمریکا با نقض این اصول و در تقابل جدی با کنوانسیون‌های مورد اجماع جامعه جهانی در موضوع حقوق بشر اقدام به اعمال و تشدید تحریم‌های غیرانسانی که قطعاً آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای مردم شریف ایران به همراه خواهد داشت نموده است.

وی تأکید کرده است: این‌جانب به‌عنوان شهردار شهر میراث جهانی یزد که وظیفه خطیر نگهداری از این میراث را از جانب نهادهای بین‌المللی به عهده‌دارم از جنابعالی درخواست می‌کنم نسبت به انعکاس این موضوع به مجامع بین‌المللی و تلاش در بیداری جامعه جهانی برای مقابله با این تحریم‌ها حداکثر مساعدت ممکن را مبذول فرمایید.

انتهای پیام/90030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول