اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افتتاح 9 هزار مسکن مهر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: به غیر از شهر جدید پردیس حدود 9 هزار واحد مسکن مهر در سایر شهرها آماده بهره‌برداری و تحویل به متقاضیان است که برگزاری مراسم افتتاح آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا به زمانی دیگر موکول خواهد شد.

افتتاح 9 هزار مسکن مهر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید،حبیب اله طاهرخانی با بیان اینکه تعداد 81 پروژه خدماتی به ارزش 3 هزار و 335 میلیارد ریال در شهرهای جدید طی سال 1398 احداث شده است گفت: از 81 پروژه ساخته شده تا کنون 52 مورد افتتاح و 29 مورد دیگر آماده بهره برداری است که مراسم افتتاح آن ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه کشور بر لزوم عدم تجمع غیرضروری به زمانی مناسب موکول خواهد شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی 29 پروژه باقی مانده شامل 4 مدرسه، 4 فضای ورزشی، 11پارک، 4 مسجد، 2 فضای فرهنگی و 4 مورد تجهیزات شهری هستند که در 12 شهر جدید ایوانکی، گلبهار، پرند، عالیشهر، بینالود، شیرین شهر، سهند، مجلسی، صدرا، بهارستان و امیرکبیر واقع شده اند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح 10 هزار و 79 واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس همزمان با دهه مبارک فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در حال حاضر به غیر از شهر جدید پردیس حدود 9 هزار واحد مسکن مهر در سایر شهرها آماده بهره برداری و تحویل به متقاضیان است که برگزاری مراسم افتتاح آن ها نیز با توجه به شرایط مذکور به زمانی دیگر محول خواهد شد.

طاهرخانی همچنین تأکید کرد که با وجود شرایط فعلی، امور خدمات رسانی در شهرهای جدید اعم از انتخاب واحد، چاپ و تحویل قرارداد، واگذاری عرصه، فرآیند نقل و انتقال، صدور کارت، تحویل قرارداد، درخواست مراجعۀ حضوری به کارگزاری، نوبت‌­دهی اینترنتی برای ملاقات با مدیرعامل شرکت و گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه به هیج وجه متوقف نشده و از طریق سامانه های اینترنتی در حال انجام است. متقاضیان و شهروندان محترم شهرهای جدید می توانند از این طریق به امور جاری و ضروری خود رسیدگی نمایند.

در این راستا مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز با ارسال بخشنامه ای به شهرها نسبت به رعایت نکاتی از جمله ضدعفونی کردن ساختمان ها، آسانسورها و اتاق های کارکنان و کارگزاری ها به صورت روزانه، تهیه پک بهداشتی شامل ماسک و مایع ضدعفونی برای تمامی پرسنل و در صورت امکان برای شهروندان و ساکنان مسکن مهر، تکلیف به تمامی پیمانکاران بر رعایت موازین بهداشتی و توزیع پک های بهداشتی بین کارگران ساختمانی و نگهبانان، تب سنجی در ورودی های ساختمان و جلوگیری از ورود افراد مشکوک، تداوم و تکمیل چرخه غیرحضوری کردن ارائه خدمات تلفنی و اینترنتی به خصوص در حوزه های مسکن مهر و جلوگیری از ایجاد هرگونه صف و تجمع به خصوص در کارگزاری ها، تأکید بر مراقبت های بهداشت فردی با آموزش از طریق سامانه ها و تهیه تراکت در سطح شهر و ... تأکید کرده و مسئولان مربوطه را موظف به اجرای آن دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول