اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس عراقی: واشنگتن از تابعیت آمریکایی «الزرفی» برای ابقای خود در عراق استفاده می‌کند

یک کارشناس مسائل سیاسی عراق ضمن هشدار درباره توطئه جدید آمریکا علیه بغداد، تأکید کرد که هدف واشنگتن، ابقای نظامیان خود در عراق است.

کارشناس عراقی: واشنگتن از تابعیت آمریکایی «الزرفی» برای ابقای خود در عراق استفاده می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی الوائلی» از کارشناسان مسائل سیاسی عراق درباره تحرکات آتی ایالات متحده آمریکا علیه دولت این کشور هشدار داد.

الوائلی به پایگاه خبری المعلومه گفت که «واشنگتن اهرم فشار تازه‌ای به دست آورده است که احتمالا از آن علیه عدنان الزرفی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه استفاده خواهد کرد».

وی بر این باور است که اهرم فشار جدید آمریکا، تابعیت آمریکایی الزرفی است که احتمالا واشنتگتن از این مسئله علیه این مسئول عراقی استفاده خواهد کرد تا نیروهای خود را در عراق باقی نگه دارد.

این تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد: «شاید آمریکا چند روز پیش از آنکه الزرفی مأمور تشکیل کابینه شود، چراغ سبزی از رئیس جمهوری عراق دریافت کرده است».

الوائلی خاطر نشان کرد، چراغ سبز ریاست جمهوری عراق به آمریکا باعث شد که این کشور مجددا مقرهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی)، نیروهای امنیتی و فرودگاه کربلای معلی را هدف قرار دهد.

وی تصریح کرد، همزمان با نزدیک شدن به اعلام الزرفی به عنوان مأمور تشکیل کابینه در عراق، واشنگتن تعداد نیروهای خود را در عراق افزایش داد و رئیس جمهور عراق نیز به آمریکا درباره افزایش نیروهای نظامی این کشور، اطمینان داده است.

این تحلیلگر در پایان تأکید کرد، موضع ائتلاف الفتح علیه حضور آمریکا و مخالفت این ائتلاف با حضور الزرفی در قدرت، «شاید بیانگر راز وجود یک معامله سیاسی بین بغداد و واشنگتن باشد تا الزرفی در قدرت باشد و نیروهای آمریکایی نیز در عراق باقی بمانند. شاید همین مسئله باعث شد که الفتح، این شخصیت را نپذیرد».

الزرفی روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ماه جاری مأمور تشکیل کابینه عراق شد. «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق در واکنش به این مسئله، تأکید کرد، پس از اینکه الزرفی رسما به عنوان نخست وزیر، مأمور تشکیل کابینه شد، مرحله سختی پیش روی الزرفی قرار دارد و باید کابینه خود را تعیین و برنامه‌های خود را ارائه دهد.

وی در عین حال گفت که «ائتلاف الفتح و تمام فراکسیون‌های سیاسی شیعه، زمانی به الزرفی رأی اعتماد خواهند داد که برنامه دولت آینده، حاوی تضمینی برای اجرای مصوبه پارلمان [عراق] مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی از کشور باشد».

پارلمان عراق ۱۵ دی بعد از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی، به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول