اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

توافق شرکت‌های خودروسازی آمریکا برای کاهش تولید و محدود کردن حضور کارگران

سه شرکت خودروسازی بزرگ آمریکا و اتحادیه کارگران آنها توافق کردند تا با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا تولید را محدود کرده و حضور کارگران را نیز کاهش دهند.

توافق شرکت‌های خودروسازی آمریکا برای کاهش تولید و محدود کردن حضور کارگران

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سه شرکت خودروسازی بزرگ آمریکا شامل کرایسلر، فورد و جنرال موتورز به همراه اتحادیه کارگران صنعت خودرو سازی آمریکا توافق کردند تا با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا، تولید خودرو را کاهش دهند. 

یکی از اهداف این تصمیم جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان 150 هزار کارگر کارخانه‌های این سه شرکت خودروسازی در دیترویت بوده است.  

بر اساس گفتگوها سه شرکت متعهد شدند تا برخی از خطوط تولید خود را موقتا تعطیل کرده و تأسیسات را بین شیفت‌ها به طور کامل ضدعفونی کنند،‌ همچنین قرار است فاصله بین شیفت‌های کاری افزایش یافته و برنامه‌هایی برای کاهش تماس کارگران با یکدیگر نیز اجرایی شود.

چند ساعت قبل از این توافق، دبیر اتحادیه کارگران خودروسازی دیترویت نسبت به بی‌توجهی سه شرکت خودروسازی مذکور در باره خطر ابتلا کارگران به کرونا انتقاد کرده بود. 

وی هشدار داده بود که در صورتی که سه خودرو ساز بزرگ آمریکایی برای سلامتی بیشتر کارگران اقدام نکنند، این اتحادیه به صورت یک جانبه اقدام خواهد کرد.  

خودرو سازی‌ها همچنین به کارمندانی که امکان دور کاری دارند اجازه دادند تا با هدف کاهش ریسک ابتلا از خانه کار کنند. مشکل اینجاست که دیگر کارگرانی که در بخش مونتاژ خودرو و قطعات کار می‌کنند، مجبور هستند در صورت باز بودن شیفت و خط تولید به همراه هزاران نفر دیگر که شانه به شانه آنها قرار می‌گیرند، در محل کار حاضر شوند. 

بر اساس توافقی که انجام شده شرکت‌های خودروسازی می‌توانند به تولید مدل‌های پرطرفدار خود ادامه داده، اما نرخ تولید را کاهش دهند. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول