اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ماهواره‌ها هوای پاک ایتالیا را نشان می‌دهند+فیلم

ماهواره‌ها افت قابل توجه آلودگی هوا در ایتالیا را نشان می‌دهند که پس از کاهش رفت و آمدها و فعالیت‌های صنعتی ایجاد شده است.

ماهواره‌ها هوای پاک ایتالیا را نشان می‌دهند+فیلم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، ماهواره‌ها افت قابل توجه آلودگی هوا در ایتالیا را نشان می‌دهند که پس از کاهش رفت و آمدها و فعالیت‌های صنعتی ایجاد شده است.

میزان انتشار دی اکسید نیتروژن در ماه مارس در شمال ایتالیا کاهش یافت؛ این تصاویر توسط ماهواره ESA Copernicus Sentinel-5 تهیه شده است.

ماهواره سنتینل (Sentinel)، پوشش دهی و ارائه اطلاعات بیشتر در راستای برنامه محیط زیستی کوپرنیک اتحادیه اروپاست.

ناسا نیز طی تحقیقات و بررسی‌هایی دریافته که انتشار گازهای گلخانه‌ای و گاز نیتروژن دی‌اکسید در ایتالیا کاهش یافته است.

آژانس فضایی اروپا یک انیمیشن را به اشتراک گذاشته که نشان دهنده تغییر قابل توجه در میزان آلودگی ایتالیا بین ژانویه و مارس است.

نخست وزیر ایتالیا که در تلاش برای کاهش شیوع بیماری کووید 19 است، رفت و آمدها را محدود کرده از مردم خواسته تا از طریق دورکاری به فعالیت‌های خود بپردازند.

ابزاری که آژانس فضایی اروپا با استفاده از آن به تهیه این تصاویر پرداخته، «Tropomi» نام دارد و می‌تواند میزان گازهای دی‌اکسید نیتروژن، اوزون،فرمالدئید،دی‌اکسید گوگرد، متان، مونوکسید کربن و آئروسل‌ها را اندازه‌گیری کند.

ایتالیا مدارس، رستوران‌ها، کافه ها ، موزه‌ها، اجتماعات گسترده و سایر مکان‌ها را تعطیل کرده و همه اینها باعث کاهش تعداد آلاینده‌ها شد.

مقامات ایتالیا روز دوشنبه ۱۶ مارس، ۲۶ اسفند گزارش دادند که در کمتر از ۲۴ ساعت ۳۴۹ نفر در این کشور در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب تعداد موارد مرگ در اثر این بیماری در ایتالیا به بیش از ۲۱۰۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول