اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

راه‌اندازی دو ستاد مردمی برای تولید ماسک

مردم انقلابی و جهادگر محله امام شهر یزد اعم از خواهران و برادران با دو ستاد مردمی امدادی در تولید ماسک به‌صورت خانه به خانه و کاملاً افتخاری فعالیت می‌کنند.

راه‌اندازی دو ستاد مردمی برای تولید ماسک

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، این روزها شهر یزد و شهرستان‌های استان حرکت جهادی تولید ماسک به‌صورت رایگان با تأمین پارچه موردنیاز از سوی مردم، اوقاف و خیرین راه‌اندازی شده است و نهادهای انقلابی هم از این حرکت بهروش‌های مختلف حمایت معنوی و مادی دارند.

از قریب به دو هفته قبل ستاد مردمی امداد (یزد) ستادهای محلات را با نیروهای کاملاً مردمی تشکیل داد که اقشار مختلف مردم یزد بدون نام و نشان اعم از پایگاه‌های بسیج، حوزویان و نیروهای مردمی و خانواده معظم شهدا برای دوخت ماسک در منزل با این ستادهای کاملاً مردمی در ارتباط‌اند و نهادهای مختلفی ازجمله اوقاف و امور خیریه با تأمین پارچه موردنیاز، نیروهای بسیج محلات، طلاب حوزه‌های علمیه و دیگر اقشار گمنام و انقلابی نیز در این ستادها فعالیت چشمگیری دارند.

آمار زیادی از سوی نهادهای همکار در تولید ماسک موردنیاز مراکز بهداشتی در ستادهای مردمی (سما) اعلام می‌شود که اگر این آمار تجمیع شود باید نیاز کل کشور را تأمین کند که نیازمند یک هماهنگی بیشتری در اعلام این آمار و اخبار در رسانه‌ها احساس می‌شود.

در شرایط بحرانی فعلی تولیدات ستادهای مردمی برای رفع نیاز مدافعان سلامت در مراکز بهداشتی و بیمارستانی در نظر گرفته‌شده است و هنوز مردم عادی در گوشه و کنار شهر با کمبود ماسک مواجه‌اند.

کارگاه‌های زیادی هم هستند که با توجه به تقاضای بازار مصرف به تولید ماسک‌های پارچه‌ای باقیمت‌های گزاف روی آورده‌اند که مردم متقاضی مجبور به پرداخت هزینه‌ها هستند درحالی‌که گرو ه های جهادی به‌صورت کاملاً افتخاری و جهادی فعالیت می‌کنند و تحسین همگان را برانگیخته‌اند.

*تشکیل ستاد مردمی (سما) در محله امام شهر یزد

به محله بزرگ امام شهر یزد و ستاد شماره دو مردمی امداد (سما) رفتیم تا از نحوه عملکرد این ستاد از نزدیک آشنا شویم.

سیما راغبیان از نیروهای مردمی امام شهر که ستاد مردمی امداد (سما) را در منزل خود تشکیل داده است دراین‌باره به خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد گفت: ما در ستاد شماره دوم امام شهر از دوشنبه ۱۷ اسفند به‌صورت رسمی شروع به کارکردیم و در منطقه امام شهر باسیل عظیمی از نیروهای داوطلب برای کار جهادی روبه‌رو شدیم.

وی ادامه داد: ابتدا برای این‌ کارها فراخوان دادیم و پس از برگزاری آزمایش سلامت، خانم‌های زیادی برای تولید ماسک در این ستاد شروع به کارکردند و تاکنون بیش از 10 هزار ماسک در این ستاد تولیدشده‌ و برای ارسال و ایزوله به مراکز درمانی تحویل مسؤولان داده‌شده است.

مسؤول ستاد دوم مردمی امداد (سما) امام شهر یزد تصریح کرد: ما در ستاد شماره دو مرجع مراجعه خانم‌های ماسک دوز هستیم و تقریباً با ۲۰ بانوی خیاط در ارتباط هستیم.

راغبیان تأکید کرد: برای جلوگیری از انتقال آلودگی مواد ضدعفونی نیز تهیه‌شده است که همه اعضای یک خانواده در این بخش با ضدعفونی کردن سطوح، چرخ و قیچی کار خیاطی ماسک را انجام می‌دهند.

وی گفت: یک خیر محترم شیشه‌های محلول ضدعفونی‌کننده را تهیه‌کرده‌اند تا خیاطان بتوانند چرخ، قیچی، نخ و دست‌هایشان را با این محلول‌ها ضدعفونی کنند.

مسؤول ستاد دوم مردمی امداد (سما) امام شهر یزد با اشاره به اینکه 20 نفر نیرو در ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت امام شهر فعال‌اند ادامه داد: زنان پیش‌قدم و پیش‌قراولان این نهضت بوده و هستند و فقط ماسک دوزی نیست که خانم‌ها می‌توانند انجام بدهند بلکه فرهنگ جهادی و فرهنگ تمدن اسلامی را زنان می‌توانند به بدنه جامعه تزریق کنند تا کار جهادی به بدنه جامعه سنجاق شود.

راغبیان در پاسخ به این سؤال که باوجود تولید هزاران ماسک در همه محلات شهر برای ارسال به بیمارستان‌ها انجام می‌شود چرا هنوز تقاضا برای ماسک در بازار وجود دارد گفت: متأسفانه بحث تقاضای کاذب نیز در جامعه وجود دارد چون تقاضا برای این اقلام زیاد است و نه ماسک یک‌بارمصرف و نه ماسک بازمان محدود یافت نمی‌شود و لازم است مسؤولان در بخش تولیدات صنعتی ماسک در کارخانه‌ها نظارت نمایند.

وی خاطر‌نشان کرد: استفاده از ماسک برای برخی لازم نیست و ماسک برای افراد دارای شرایط خاص موردنیاز است نه همه افراد و به نظر می‌رسد ماسک‌های پارچه‌ای استاندارد بهداشتی را ندارند زیرا یک‌بارمصرف نیست.

*بیان خاطرات

مسؤول ستاد دوم مردمی امداد (سما) امام شهر یزد با اشاره به اینکه از شروع کار تاکنون خاطرات خوبی را تجربه کرده‌ایم گفت: درروند این کار خانمی که دیسک کمر داشت برای دوخت ماسک آمد که این خانم می‌گفت فقط چند عدد ماسک به من بدهید که بدوزم تا اسم من نیز در این کار جهادی نوشته شود.

راغبیان ادامه داد: بعضی از خانم‌ها که چرخ‌خیاطی نداشتند می‌گفتند هر کار دیگری باشد ما حاضر هستیم انجام بدهیم و یکی دیگر از بانوان ماشین خود را رو در اختیار ستاد گذاشت که ماسک‌ها را برای دیگران ارسال کنیم.

وی اضافه کرد: یک آقای روحانی مواد اولیه ماسک را به مناطق موردنیاز می‌برد تا افراد که دوردست هستند کمبود مواد اولیه نداشته باشند.

مسؤول ستاد دوم مردمی امداد (سما) امام شهر یزد تصریح کرد: در این محله یک خانواده معظم شهید هم روزانه در تولید ماسک فعالیت می‌کنند و خانواده دیگری هم هستند که تمام اعضای خانواده چرخ‌خیاطی در منزل فراهم کرده‌اند و به تولید ماسک کاملاً افتخاری می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، ستاد شماره یک امام شهر را هم خانم کارگران تشکیل داده اند که وی علاوه بر ستاد امام شهر مسؤول رابط دیگر ستادهای ده گانه مردمی سطح شهر یزد(سما) و برخی بخش های اطراف یزد است که به صورت شبانه روزی در حال فعالیت جهادی در توزیع پارچه بین فعالان افتخاری و مردمی تولید ماسک و دریافت ماسک های دوخته شده برای ارسال به مدافعان سلامت است که در گزارش های بعدی در خدمت این بانوی جهادی خواهیم بود.

انتهای پیام/90030/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول