اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

قاتل جوان از پای چوبه اعدام رهایی یافت

معاون قضایی دادگستری استان کردستان گفت: قاتل بانه‌ای با رضایت اولیای دم پس از گذشت پنج سال توانست از طناب دار رهایی پیدا کند.

قاتل جوان از پای چوبه اعدام رهایی یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، برجعلی برهان پناه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خردادماه سال ۱۳۹۳ در شهرستان بانه یک فقره قتل عمد صورت گرفت که پس از طی مراحل دادرسی در سال ۱۳۹۴حکم قصاص نفس در دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر و آماده اجرای حکم شد. 

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در نهایت پرونده به شعبه چهارم صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بانه برای اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع شد.

وی تصریح کرد: با تلاش اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در تاریخ ٢۴ اسفند امسال در دفترخانه اسناد رسمی شهرستان بانه خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.

برهان پناه یادآور شد: این پرونده یازدهمین پرونده قتل عمد است که با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شد.

رییس شوراهای حل اختلاف کردستان با بیان اینکه این حرکت اولیای دم حرکت ارزشی و الهی است و ثواب این عمل در پیشگاه خدای متعال محفوظ خواهد بود، خاطرنشان کرد: حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان‌دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول