اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای گاردین: انگلیس آمریکا را برای کاهش تحریم‌های ایران تحت فشار گذاشته است

یک روزنامه انگلیسی امروز چهارشنبه گزارش دولت این کشور آمریکا را برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران تحت فشار قرار داده است.

ادعای گاردین: انگلیس آمریکا را برای کاهش تحریم‌های ایران تحت فشار گذاشته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه انگلیسی مدعی شده دولت این کشور به منظور کمک به ایران برای مبارزه با شیوع ویروس «کرونای جدید» به صورت محرمانه آمریکا را برای کاستن از تحریم‌ها علیه ایران تحت فشار قرار داده است. 

روزنامه گاردین نوشته دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته تجهیزات پزشکی از طریق کانال بشردوستانه سوئیس در دسترس ایران قرار دارد، اما مقام‌های دولت انگلیس از اینکه شرط و شروط لازم برای مبادله از طریق این کانال آن را عملاً بی‌اثر کرده ابراز نگرانی می‌کنند.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته گفت «هر کشورش که در صدد ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران است باید به دنبال آزادی همه زندانیان دوتابعیتی و خارجی از زندان‌های ایران باشد.»

گاردین نوشته دولت انگلیس رویکرد سهل‌گیرانه‌تری در پیش گرفته و آزادی همه زندانیان انگلیسی-ایرانی را به عنوان پیش‌شرط کمک‌رسانی قرار نداده است. 

روزنامه انگلیسی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه «دومینیک راب»، وزیر خارجه انگلیس و «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران، به نقل از منابعی در وزارت خارجه انگلیس نوشته آنها در خصوص مسائل دیگر هم گفت‌وگو کرده‌اند. 

منابع وزارت خارجه انگلیس به گادرین گفته‌اند راب و ظریف درباره اینکه انگلیس چه اشکال دیگری از کمک می‌تواند برای ایران فراهم کند رایزنی کرده‌اند. مسئله توافق هسته‌ای برجام هم از یگر مسائل گفت‌وگو میان دو طرف بوده است. 

گاردین نوشته از طرف‌هایی که در روزهای اخیر خواستار مبادله با ایران از طریق کانال تازه راه‌اندازی‌شده سوئیس شده‌اند خواسته شده یک ضمانت‌نامه کتبی از دولت آمریکا تهیه کنند مبنی بر اینکه بابت ارسال تجهیزات پزشکی به ایران تحریم نخواهد شد. 

ایران فهرستی از تجهیزات مورد نیاز خودش را منتشر کرده و  پنجشنبه هفته گذشته رسماً از صندوق بین‌المللی پول درخواست ۵ میلیارد یورو وام کرد. منابعی در اروپا گفته‌اند به نظر می‌رسد آمریکا از حق وتوی خود در این صندوق برای جلوگیری از اعطای این وام استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول