اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوء استفاده رژیم صهیونیستی از کرونا و به راه انداختن موج بازداشت فلسطینیان

نظامیان رژیم اشغالگر با سوء استفاده از شرایط کنونی گسترش ویروس کرونا به حملات خود علیه شهروندان فلسطینی ادامه می‌دهند.

سوء استفاده رژیم صهیونیستی از کرونا و به راه انداختن موج بازداشت فلسطینیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایط کنونی و با بیم گسترش شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای گذشته تاکنون موج گسترده بازداشت شهروندان کرانه باختری به دست نظامیان رژیم اشغالگر  به راه افتاده است.

«امین نصر ابوهنیه» جوان ۲۱ ساله فلسطینی است که نظامیان رژیم اشغالگر چند روزی بود به دلیل حضورش در راهپیمایی علیه ساخت دیوار حائل در تعقیبش بودند و بالاخره امروز به منزلشان در شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری یورش برده و پس از تفتیش آنجا او را ربودند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، صبح امروز نظامیان اشغالگر شش جوان دیگر فلسطینی را هم با حمله به خانه‌هایشان در شهر رام الله در مرکز کرانه باختری بازداشت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تاکید کرد که نیروهایش امروز هم شماری از فلسطینیان  در چندین شهر و روستای کرانه باختری را بازداشت کرده و تحویل دستگاه امنیتی داده تا به ادعای مشارکتشان در مقاومت علیه شهرک نشینان مورد بازجویی قرار گیرند.

موج بازداشت شهروندان فلسطینی در حالی ادامه دارد که طرف‌های مختلف نسبت به رسیدن ویروس کرونا به داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی نگران هستند به خصوص که رژیم اشغالگر هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای اتخاذ نکرده و در عوض با بستن بوفه‌های فروش مواد غذایی و شوینده و توقف ملاقات‌ خانواده‌های اسرا آنها  را از مایحتاج اساسی هم محروم کرده است.

در همین حال در چارچوب تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی ده‌ها شهرک نشین صهیونیست امروز نیز تحت حفاظت امنیتی پلیس این رژیم به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی با مانع تراشی برای ورود نمازگزاران مسلمان به صحن‌های مسجد الاقصی آنها را به پرداخت غرامت مالی در صورت تجمع در صحن های مسجد تهدید کرده است.

منابع فلسطینی می‌گویند بیم این می‌رود که این اقدامات به منظور اعمال محدودیت‌های جدید برای نمازگزاران فلسطینی است در شرایطی که شهرک نشینان بدون هیچ محدودیتی به هتک حرمت صحن‌های مسجد می پردازند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول