اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مجلس نمایندگان افغانستان: آمریکا مذاکرات بین‌الافغانی را به حاشیه رانده است

نمایندگان مجلس افغانستان تاکید کردند که ابتکار روند صلح افغانستان را آمریکا به دست گرفته و از همین رو به مذاکرات بین‌الافغانی توجه صورت نگرفته است.

مجلس نمایندگان افغانستان: آمریکا مذاکرات بین‌الافغانی را به حاشیه رانده است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان افغانستان آمریکا را عاملی در به‌حاشیه راندن مذاکرات بین‌الافغانی خواند.

مجلس افغانستان اعلام کرد صلح افغانستان در گرو آمریکا و پاکستان قرار گرفته و از همین رو مذاکرات بین‌الافغانی به حاشیه کشیده شده است.

به گفته نمایندگان، تاخیر در آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و نبود یک اجماع ملی سبب شده تا روند صلح افغانستان با چالش‌های بیشتری مواجه شود.

شماری از نمایندگان مجلس افغانستان تاکید کردند که ابتکار روند صلح افغانستان را آمریکا و پاکستان به دست گرفته و از همین رو به مذاکرات بین‌الافغانی توجه صورت نگرفته است.

نیلوفر ابراهیمی نماینده بدخشان در مجلس نمایندگان افغانستان گفت: صلح دو بخش دارد ما باید از طریق خانه ملت موضعی داشته باشیم و نباید صلح در گرو چند کشور باشد و تنها آمریکا باشد و مذاکرات افغانی نباید به حاشیه برود.

همچنین ضیاالدین ضیاء نماینده سمنگان در مجلس نمایندگان افغانستان نیز گفت: صلح افغانستان در گرو آمریکا و پاکستان و چند سفیر است و مردم افغانستان را به طالبان فروخته‌اند و بر اساس توافقنامه‌ای که صورت گرفته باید مذاکرات افغانی آغاز می‌شد و این یک چالش بزرگ است.

رییس مجلس نمایندگان افغانستان تنش‌های سیاسی میان عبدالله و غنی را به زیان روند گفت‌وگوهای صلح دانست و تاکید کرد که حکومت مکلف است تا روند گفت‌وگوهای صلح را با گروه طالبان به نتیجه برساند.

نمایندگان مجلس افغانستان تاکید کردند که طرف‌های درگیر از راه صلح هیچ گاه به اهداف خود نمی‌رسند و تنها قربانی اصلی ناامنی‌ها مردم هستند و باید به خواست مردم که صلح است رسیدگی جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول