اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی تهران برای انتقال اتباع پاکستانی جامانده در ایران در پی شیوع کرونا

سفیر ایران در دیدار با وزیر هوانوردی پاکستان آمادگی تهران را برای انتقال اتباع پاکستانی باقیمانده در ایران در پی شیوع کرونا و در صورت دریافت مجوزهای لازم از اسلام آباد اعلام کرد.

آمادگی تهران برای انتقال اتباع پاکستانی جامانده در ایران در پی شیوع کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید محمدعلی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد امروز (چهارشنبه) با «غلام سرورخان» وزیر هوانوردی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران به گفتگو پرداختند.

طرفین در این دیدار بر لزوم محافظت از روابط دوجانبه علی‌رغم تلاش برخی طرف‌های ثالث برای تخریب روابط تأکید کردند.

وزیر هوانوردی پاکستان همچنین بر لزوم تلاش برای گسترش روابط در زمینه‌های مختلف پس از گذر از شرایط موقت فعلی متاثر از بیماری کرونا تأکید کرد.

سفیر ایران و وزیر هوانوردی پاکستان در این دیدار ضرورت افزایش خطوط پروازی بین دو کشور با توجه به اهمیت گسترش ارتباط بین دو ملت ایران و پاکستان را یادآور شدند.

سید محمدعلی حسینی همچنین آمادگی ایران را برای انتقال هوایی اتباع پاکستانی باقیمانده در ایران در پی شیوع کرونا و لغو پروازها در صورت دریافت مجوزهای لازم از اسلام آباد اعلام کرد.

در این دیدار آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

سفیر ایران در این دیدار به تشریح تروریسم درمانی و دارویی آمریکا علیه ایران همزمان با تروریسم اقتصادی این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

وزیر پاکستانی همچنین به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف پزشکی و دستیابی به خودکفایی در تولید برخی از تجهیزات پزشکی اشاره و عنوان کرد: علی‌رغم این خودکفایی‌ها، جامعه بین‌الملل باید در این شرایط متاثر از کرونا به یاری ایران بشتابد.

غلام سرورخان تداوم تحریم‌های آمریکا در شرایط فعلی که ایران در برابر کرونا مقاومت می‌کند را کاری ضد انسانی و ضد بشری خواند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول