اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیش‌بینی ۲۵ هزار تخت بازتوانی برای بیماران کرونا در خراسان رضوی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: به منظور گذراندن دوران نقاهت بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا ، تعداد 20 هزار تخت در مشهد و ۵ هزار تخت دیگر در نقاهتگاه‌های شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی ۲۵ هزار تخت بازتوانی برای بیماران کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق براتی در حاشیه بازدید از مراکز نقاهتگاهی مشهد اظهار کرد: به منظور گذراندن دوران نقاهت بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا، تعداد 20 هزار تخت در مشهد و ۵ هزار تخت دیگر در نقاهتگاه‌های شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: پیش‌بینی این تخت‌ها در نقاهتگاه‌ها به‌منظور گذراندن دوران نقاهت بیمارانی که پس از ترخیص از بیمارستان شرایط مراقبت در منزل را ندارند ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بیماران پس از تأیید مددکاری بیمارستان به مراکز بازتوانی معرفی می‌شوند تا پس از گذراندن دوران نقاهت و حمایت‌های تغذیه‌ای و مراقبتی بتوانند به زندگی شغلی و اجتماعی خود بازگردند.

براتی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های سلامتی که از روز گذشته در مبادی ورودی استان و مشهد فعال‌تر شده است، با توان بیشتر به کار خود ادامه می‌دهند و ضمن تب‌سنجی و غربالگری مسافران، افراد مشکوک در هر خودرو را به اتفاق سایر همراهان به مراکز قرنطینه هدایت کرده و با هزینه خودشان به مدت ۱۴ در این مراکز قرنطینه می‌کنند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: افراد مشکوک پس از گذراندن دوران قرنطینه به شهر خود بازگردانده می‌شوند و مجوز ورود به مشهد به آن‌ها داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری ماندن در خانه، لغو تمامی سفرها، مسافرت‌ها و رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی است، گفت: در صورت همکاری مردم می‌توان به‌زودی از این بیماری که ابتلا به آن ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد، جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول