اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحشد الشعبی: آمریکا پایگاه K1 کرکوک را به زندان سربازانش تبدیل کرده است

یک فرمانده الحشد الشعبی با بیان اینکه نظامیان آمریکایی مستقر در کرکوک هیچ کمکی به کنترل امنیت این منطقه نمی‌کنند گفت دولت عراق باید برای اخراج این سربازان آمریکایی که گویی در زندان کی-وان هستند اقدام کند.

الحشد الشعبی: آمریکا پایگاه K1 کرکوک را به زندان سربازانش تبدیل کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علی الحسینی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی پایگاه «کی وان» ( K1 ) متعلق به آمریکا در کرکوک را زندان بزرگ نیروهای آمریکایی توصیف کرد.

الحسینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «پایگاه کی وان در کرکوک که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند به زندان بزرگی مبدل شده است».

او افزود: «آمریکایی‌ها هیچ فعالیتی در آنجا ندارند، زیرا اوضاع امنیتی تحت کنترل کامل نیروهای امنیت دولتی اعم از ارتش، پلیس فدرال و الحشد الشعبی است و آنها با قدرت و اقتدار امنیت را در کنترل خود دارند».

این فرمانده الحشد الشعبی از دولت عراق خواست نیروهای آمریکایی را از کی وان خارج کنند و از موقعیت پایگاه برای تبدیل آن به یک مکان گردشگری یا اقتصادی استفاده کند و یا زمین آن را تقسیم کرده و به فروش شهروندان گذارند.

او تاکید کرد: «کرکوک نیازی به حضور هیچ نیروی آمریکایی ندارد و اوضاع امنیتی در آنجا باثبات و امن است».

چهار روز پیش هم رسانه‌ها از برخورد دستکم دو راکت به یک پایگاه نظامی در کرکوک عراق که میزبان نیروهای نظامی آمریکا است، خبر دادند.

در  ۲۷ دسامبر سال گذشته میلادی(ششم دی ماه 98) نیز  حدود ۳۰ فروند راکت به این پایگاه نظامی برخورد کرد که در پی آن ائتلاف بین المللی ادعا کرد که یک پیمانکار نظامی آمریکایی در این حمله کشته شد. مقامات آمریکا گروه «کتائب حزب الله عراق» را مسئول این حمله معرفی کردند و به این بهانه پایگاه کتائب را در القائم را هدف گرفتند که با شهید و زخمی شدن بیست نیروی الکتائب همراه شد.

پایگاه کی-وان یک پایگاه نظامی سابق نیروهای هوایی عراق در  نزدیکی فرودگاه کرکوک در شمال غرب این استان است که به دنبال حمله سال 2014 داعش سقوط کرد و به دست این گروهک تروریستی افتاد. سپس به دست نیروهای پیشمرگه کرد آزاد شده و به پایگاه آنها مبدل شد و سپس نیروهای عراقی در اکتبر 2017 پس از عملیات ورود نیروهای عراقی به کرکوک و عقب نشینی نیروهای پیشمرگه  آنجا را باز پس گرفتند و میزبان نیروهای نظامی آمریکا و سایر نیروهای ائتلافی شد که مسئولیت آموزش نظامیان عراقی و کُرد برای نبرد با داعش را بر عهده دارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول