اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان/ از انتخاب آذری‌جهرمی به‌عنوان معین سمنان تا کمک بسیجیان

آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معین استان سمنان در مقابله با کرونا شد و سپاه استان نیز با استفاده از ظرفیت ۶ تا هفت هزار نفری نیروهای بسیجی برای غلبه بر این بیماری در میدان حضور دارد.

کرونا در سمنان/ از انتخاب آذری‌جهرمی به‌عنوان معین سمنان تا کمک بسیجیان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ویروس کرونا این روزها در استان سمنان شیوع زیادی داشته و بر اساس آمار تجمیعی مبتلایان به ویروس کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور، شمار مبتلایان به این ویروس در استان سمنان به ۵۷۷ نفر رسیده است.

با توجه به شرایط موجود، آزمایشگاه تشخیصی بیماری COVID-19 در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روز گذشته افتتاح شد و با افتتاح این مرکز دیگر نیازی نیست که آزمایش‌های مربوط به این بیماری به تهران ارسال شود.

آذری‌جهرمی معین استان سمنان در مقابله با کرونا

بر همین اساس آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معین استان سمنان در مقابله با کرونا شد.

با حکم اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان سمنان به‌عنوان وزیر معین این استان در مقابله با کرونا منصوب شد. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان نیز اظهار کرد: اعضای قرارگاه پدافند زیستی با توجه به فعال شدن هشت کارگروه ذیل آن تلاش منسجم و هماهنگ‌تری برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا داشته باشند.

ایرج کارخایی ادامه داد: فلسفه وجودی پدافند غیرعامل، پیش‌بینی و پیشگیری و مقابله با تهدیدات مختلف، حفظ جان مردم و حفاظت از زیرساخت‌ها و مراکز خدمات‌رسان در شرایط خطر است.

لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم استان سمنان

وی افزود: بزرگترین تهدید امروز کشور، شیوع ویروس کرونا تلقی می‌شود که نیاز است، همه دستگاه‌ها با مشارکت و همراهی مردم فرهیخته و آگاه استان سمنان و با محوریت دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود اقدامات لازم را برای مقابله با آن اتخاذ کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: با توجه به افزایش خدمات و اقدامات مختلف برای پیشگیری و درمان و‌ تامین ملزومات بهداشتی و دیگر امکانات، شاهد رشد جنگ رسانه‌ای و روانی دشمنان برای ایجاد اختلال در روند درمان و مبارزه با ویروس کرونا هستیم.

کارخایی اظهار کرد: هوشیاری، هم‌افزایی و توجه به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در سطح ملی و‌ استانی و رصد و پایش مستمر اقدامات دشمنان و مغرضان می‌تواند توطئه‌های آنان را خنثی کند.

آمادگی ۷ هزار بسیجی سمنانی برای مقابله با کرونا

همچنین در نشست کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان بر هماهنگی و دنبال کردن هشت کارگروه ذیل قرارگاه زیستی استان به‌منظور پیگیری جدی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان سمنان تأکید شد.

بررسی و بحث و تبادل نظر درخصوص دستورالعمل و الگوی اجرای قرارگاه پدافند زیستی استان سمنان و تأکید بر گسترده شدن انتشار تراکت‌ها و موشن‌گرافی‌ها توسط صداوسیمای مرکز سمنان از مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برای استفاده از ظرفیت ۶ تا هفت هزار نفری نیروهای بسیجی برای کمک در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به‌منظور بیماریابی و غربالگری در این استان آمادگی دارد.

همچنین ضدعفونی اماکن ورزشی، دولتی و خصوصی سمنان نیز توسط گروه‌های جهادی سازمان بسیج ورزشکاران استان سمنان انجام شده است و بسیج ورزشکاران از هیأت‌های ورزشی و باشگاه‌های خصوصی و بهره‌برداران اماکن ورزشی دولتی خواسته تا برای هماهنگی حضور تیم‌های تخصصی در دفاتر هیأت‌ها و سالن‌های ورزشی با شماره تلفن ۰۹۱۰۷۴۱۶۸۶۳ تماس بگیرند.

صد شبکه‌های مجازی و شناسایی نقاط آسیب‌پذیرتر استان سمنان در موضوع بیماری کرونا توسط کارگروه رصد، پایش و هشدار سریع قرارگاه پدافند زیستی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول