اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سربازان حاج قاسم به درب منزل محرومان می‌روند/نفحات در برابر کرونا

در شرایطی که دشمنان سعی دارند تا فرهنگ جهاد را در جامعه از بین ببرند، عده‌ای دانشجوی بسیجی فرهنگ جهاد را به‌طور دیگر معنا کرده و نشان دادند پرورش‌یافتگان مکتب حاج قاسم همیشه پای‌کار هستند.

سربازان حاج قاسم به درب منزل محرومان می‌روند/نفحات در برابر کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، پس از شیوع کرونا و قرار گرفتن این استان در پیک بیماری میزان تقاضاها در استان گیلان برای خرید و دریافت محصولات ضدعفونی و اقلام بهداشتی با افزایش بی‌سابقه مواجه شده و از طرفی تجهیزات حفاظت شخصی در بیمارستان‌های استان نیز با کمبود مواجه شد.

پس از بررسی‌های مشکلات کادر درمانی و چرایی کمبود اقلام بهداشتی در استان گیلان، استانداری به کارخانه‌های تولید مواد بهداشتی مجوز سه‌ماهه برای تولید مواد ضدعفونی را داد تا از این طریق بخش اعظمی از مشکلات کادر درمانی استان را برطرف کنند اما بازهم پاسخگوی نیازهای مردم در گیلان نبود.

در این شرایط بود که دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گیلان وارد عمل شده و با دعوت از تشکل‌های دانشجویی در سراسر کشور و‌ با ایجاد پویش احساس تکلیف کردند تا در این بحران و جنگ در کنار مردم باشند و با کمک تمامی تشکل‌ها و بسیج دانشجویی از دانشگاه تهران، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد علوم تحقیقات و آزاد لاهیجان اقلام موردنیاز را برای مردم و کادر درمانی استان تهیه کردند.

 

از تولید مواد ضدعفونی کننده توسط سربازان حاج قاسم تا توزیع اقلام بهداشتی درب منزل محرومان

 مسوول گروه جهادی نفحات لاهیجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با بیان اینکه نگاه به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان فرا شهرستانی است، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا در گیلان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان برای تهیه اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش وارد عمل شد اما چون نگاه‌ها به بسیج دانشجویی این دانشگاه فرا شهرستانی است با تشکل‌ها و بسیج دانشجویی دیگر دانشگاه‌های کشور ارتباط برقرار کردیم تا تهیه اقلام بهداشتی به بهترین روش صورت گیرد.

محمدصادق جعفری با تأکید بر شناسایی نیازمندی‌های تجهیزاتی کادر درمانی استان گیلان گفت: با بررسی‌های مختلف و برگزاری جلسات متعدد نیازمندی‌های استان به لحاظ اقلام و تجهیزات حفاظت شخصی پرستاران را شناسایی کردیم و اولویت را ابتدا تجهیز بیمارستان‌های استان به لحاظ تأمین وسایل حفاظت شخصی قراردادیم.

وی با اشاره به همکاری خوب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با گروه جهادی نفحات تصریح کرد: پس از رایزنی‌های گوناگون، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران نهایت کمک و همکاری را با ما داشتند و حتی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس نیازمندی‌ها اقلام بهداشتی مختلفی را به استان گیلان اهدا کرد.

مسؤول گروه جهادی نفحات لاهیجان یکی از دلایل کمک بیشتر گروه جهادی نفحات به کادر درمانی استان را نبود تجهیزات کافی در آن مراکز دانست و افزود: ابتدای شیوع کرونا در استان بسیاری از پرستاران و کادر درمانی استان وسایل یک‌بارمصرف حفاظت شخصی را چندین بار شسته و از آن دوباره استفاده می‌کردند به همین دلیل میزان کمک‌های گروه جهادی نفحات به کادر درمانی استان افزایش یافت.

جعفری با اشاره به تهیه گان پزشکی موردنیاز برای کادر درمانی استان گیلان تصریح کرد: با تلاش‌های انجام‌شده، هزار و ۷۴۰ گان پزشکی، پنج هزار ماسک N95 و ۵۰ بسته دستکش لاتکس توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گیلان و دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه و توسط گروه‌های مختلف جهادی در بین کادر درمانی استان پخش شد.

وی با اذعان به اینکه تهیه مواد ضدعفونی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام‌شده، گفت: در طی این مدت توانستیم سه هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی را تهیه و با مجوز دانشگاه علوم پزشکی گیلان این مواد را میکروب‌زدایی کرده و از دیروز در بین مردم و کادر درمانی استان توزیع کنیم.

مسؤول گروه جهادی نفحات لاهیجان با تأکید بر اینکه اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گیلان پیرو حاج قاسم سلیمانی هستند، بیان کرد: دشمنان همواره سعی کردند تا بسیج را در نگاه مردم بد جلوه دهند اما تمام ارگان بسیج در همه بحران‌ها در کنار مردم هستند و به همین دلیل در بسته‌های مواد ضدعفونی از برچسب سربازان حاج قاسم سلیمانی استفاده کردیم.

 

جعفری با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور کمک بسیار زیادی برای تهیه اقلام بهداشتی در استان گیلان انجام دادند، افزود: برای تهیه این اقلام بهداشتی در استان گیلان همه تشکل‌های دانشجویی کشور نهایت همکاری را داشته و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی گام بعدی گروه جهادی نفحات را توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم استان گیلان برشمرد و گفت: در تلاشیم تا در مرحله بعدی تهیه اقلام بهداشتی و با کمک بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گیلان و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افراد محروم و‌ مستضعف را شناسایی و بر در منازل تک‌تک آنان رفته و این‌ اقلام را در بین آنان توزیع کنیم.

در راستای خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت که نیروهای مردمی و بسیجی و جهادگران دانشجویی هر یک‌گوشه‌ای از این سنگر خدمت را سر پا نگه‌داشته‌اند، گروه فرهنگی نفحات لاهیجان نیز با برپایی ایستگاه صلواتی خودروهایی که در مسیر تردد می‌کنند را ضدعفونی کرده و این‌گونه خدمتی به مردم شهرشان می‌کنند.

 

دانشجویان بسیجی گیلان با کمک و همراهی تمامی تشکل‌های دانشجویی کشور نشان دادند جوان انقلابی در همه صحنه‌ها حضورداشته و اگرچه در دوران دفاع مقدس نبوده تا از هم‌وطنان خود دفاع کند اما در این جنگ ویروسی و مقابله با کرونا پای‌کار بوده و برای نجات هم‌وطنان خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

در شرایطی که دشمنان درطی این سال‌ها سعی داشتند بسیج و فرهنگ بسیجی را در جامعه از بین ببرند، این جوانان انقلابی گیلان بودند که با کمک به هم‌وطنان و تهیه ملزومات بهداشتی فرهنگ جهاد را در به‌گونه‌ای دیگر معنا و به جهانیان نشان دادند آری ما جوانان پرورش‌یافته مکتب حاج قاسم همیشه پای‌کار هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول