اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پیام نوروزی رئیس سازمان انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی به مناسبت سال نو گفت: امسال در حالی به استقبال نوروز و آغاز سال جدید می‌رویم که ملت بزرگ ایران، امتحان‌ها و مصائب روح‌فرسا و جانگدازی را پشت سر گذاشته است.

پیام نوروزی رئیس سازمان انرژی اتمی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس٬ علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی فرارسیدن نوروز ۱۳۹۹ خورشیدی را به ملت بزرگ ایران و تلاشگران عرصه صنعت هسته‌ای کشور تبریک گفت. 
متن این پیام به شرح زیر است: 
از هر طرف ز خیل حوادث، کمینگهی است     زان رو، عنان گسسته دواند سوار عمر
این یک دو دَم که مهلت دیدار ممکن است   دریاب کار ما که نه پیداست کار عمر
امسال در حالی به استقبال نوروز و آغاز سال جدید خورشیدی می‌رویم که ملت بزرگ ایران، امتحان‌ها و مصائب روح‌فرسا و جانگدازی را پشت سر نهاده و از این سموم که بر طرف بوستان بگذشت، جراحات عمیقی بر دل‌های ما نشست و حوادث و سوانح طبیعی در اقصی نقاط کشور به همراه توطئه‌های اهریمنی و فقدان جمعی از هموطنان عزیز و گرانقدر، بسیاری را به سوگ نشاند.

در این پیام آمده است: اما بهـار و نوروز سال ۱۳۹۹ خورشیدی، مزیـن و متبـرک به نام و یاد «زین‌ المجتهدین»، اسوۀ صبوری و شکوری، حضرت امام کاظـم (علیه آلاف التّحیه و الثّناء) می‌باشد که وجود مبارکش، تجسم عینی اخلاق و عرفان اسلامی و نمونه‌ای بی‌مثال از عفو و رحمت بی‌منتها در مواجهه با دوستان و حتی بدخواهان است. بهار امسال مصادف با بعثت فرخنده سید کائنات و مفخر موجودات حضرت محمد مصطفی (ص) و نیز مصادف با خجسته ایام میلاد سرور شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ولادت باسعادت حضرت اباالفضل‌ العباس (س)، فرخنده زادروز امام زین‌ العابدین(ع) است.

صالحی در این پیام اعلام کرد: همچنین بنابر برنامه ریزی انجام شده مقرر بود تا مراسم روز ملی فناوری هسته‌‌ای نیز همزمان با ایام مسعود و مبارک میلاد جان جهان و قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله‌ الاعظم (عج) برگزار شود٬ اما با توجه به شرایط خاص فعلی و بر پایه فرامین و راهکارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مراسم برگزار نخواهد شد.
در این پیام آمده است: اینجانب با سلام و درود بی‌ پایان به روح مطهر فرمانده سرافراز جبهه مقاومت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان و همراهان شهیدش (ره)، ارواح پاک جانباختگان سانحه جانگداز سقوط هواپیمای اوکراینی، ارواح طیبه عزیزان دلباخته در جریان برگزاری مراسم تشییع و به خاکسپاری سردار عزیزمان در شهر کرمان و نیز سایر درگذشتگان این سال پر فراز و نشیب، از درگاه یگانه هستی‌ بخش مسئلت می‌‌کنم تا به فضل و کرمش، سکینه قلبی و برکات و عنایات آسمانی را بر قلوب همه ایرانیان، خاصه خانواده‌های مصیبت‌ دیده و داغدار نازل فرماید و در آستانه ورود جامعه ایرانی به سده جدید خورشیدی، این نگین عزیز را که همان سرزمین مقدس اسلامی است، از گزند دشمنان و سوانح ایام مصون و محفوظ بدارد. باشد تا به یُمن الطاف الهی، سال ۱۳۹۹ در صفحات تاریخ ایران زمین به عنوان پیش‌درآمد و مدخلی در راستای ورود پیروزمندانه ملت تمدن‌‌ساز ایران به قرن جدید و آغاز فصلی نو در احیاء روزافزون مجد و عظمت ایران عزیز ثبت و ضبط شود. بمَنّهِ وَ کَرَمِهِ.
بر سر آنم که گر ز دست برآید                 دست به کاری زنم که غصه سر آید     
بلبل عاشق تو عمر خواه که آخر                  باغ شود سبز و شاخ گل به بر آید

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول