اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فیلم| آمریکا، جاسوس رژیم صهیونیستی را به خارج از لبنان منتقل کرد

رسانه‌های لبنانی امروز اعلام کردند، یک هواگرد آمریکایی در سفارت این کشور در شمال لبنان به زمین نشسته و «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی را به خارج از لبنان منتقل کرده است.

فیلم| آمریکا، جاسوس رژیم صهیونیستی را به خارج از لبنان منتقل کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «المیادین» امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، یک هواگرد آمریکایی در محیط سفارت آمریکا در لبنان در منطقه «عوکر» (واقع در شمال لبنان) به زمین نشسته و پس از دقایقی این منطقه را ترک کرده است.

شبکه «المنار» هم در همین زمینه اعلام کرد، هواگرد آمریکایی «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی را به خارج از لبنان منتقل کرد.

«حسن بزی» وکیل امور اسرای آزاد شده در لبنان به المیادین گفت، هواگردی که در سفارت آمریکا به زمین نشسته از نوع «V22» بوده است. حجم این بالگرد به گونه‌ای است که امکان تحویل آن به بیمارستان فراهم است به گونه‌ای که امکان انتقال الفاخوری مزدور وجود دارد.

 

 

وی ادامه داد، کسی که اجازه به زمین نشستن این هواگرد را در سفارت آمریکا داده در تناقض با تصمیم دادگاه لبنان مبنی بر منع سفر الفاخوری عمل کرده است.

«عباس قبلان» از اسرای آزاد شده هم گفت: آنچه امروز رخ داد نتیجه خیانتی بود که دادگاه نظامی لبنان انجام داد. الفاخوری بیمار نیست و پرونده پزشکی وی ساختگی است.آنچه در این زمینه انجام شد، لکه ننگی بر پیشانی قوه قضائیه و مجریه لبنان است.

دادگاه نظامی لبنان ۲۶ اسفند  دفاعیه صوری را که وکلای عامر  الفاخوری به بهانه قدیمی شدن اتهام‌های وارد شده به موکلشان ارائه دادند، پذیرفت و حکم آزادی الفاخوری ملقب به قصاب بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان و جاسوس رژیم صهیونیستی را صادر کرد .

از زمان بازداشت وی در لبنان لحظه‌ای از فشارهای آمریکا بر بیروت برای آزادی وی کم نشد. گفته می‌شود الفاخوری مبتلا به سرطان است و از زمان بازداشت مدت زیادی را در بیمارستان گذرانده است.

الفاخوری دو تابعیتی –لبنانی، آمریکایی- در سپتامبر سال گذشته میلادی پس از بازگشت از آمریکا در لبنان بازداشت شد. وی در زمان اشغال لبنان فرمانده‌ای نظامی در زندان الخیام در جنوب لبنان بود و با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کرد.

در پی رأی دادگاه نظامی، مردم لبنان در تعدادی از مناطق این کشور دست به اعتراض زدند (جزئیات بیشتر). 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول