اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سینمای 7 سالنه در کرمانشاه احداث می‌شود/ ضرر 3 میلیارد ریالی کرونا به سینماهای استان

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری کرمانشاه از احداث سینمای 7 سالنه و روباز در استان طی سال آینده خبر داد.

سینمای 7 سالنه در کرمانشاه احداث می‌شود/ ضرر 3 میلیارد ریالی کرونا به سینماهای استان

محمد جواد کنجوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تشریح اقدامات صورت گرفته طی سال جاری، اظهار داشت: بسیاری از سینماهای کشور با چند سالن میلیاردی شدند اما سینما آزادی کرمانشاه تنها سینمایی در غرب کشور است که توانست در سال 98 به یک میلیارد تومان فروش دست پیدا کند.

وی از افزایش ۳۷ درصدی مخاطب در سینما آزادی خبر داد و افزود: پرفروش‌ترین فیلم امسال «مطرب» بود که 160 میلیون تومان فروش داشت.

کنجوری به جشنواره فیلم فجر نیز اشاره کرد و گفت: فیلم‌های «مردن در آب مطهر، سینما شهر قصه، بی‌صدا حلزون،خون شد، ابر بارانش گرفت، درخت گردو، آبادان یازده 60، تومان، پدران، خروج، شنای پروانه، پوست، تعارض و عامه‌پسند» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و هفتمین جشنواره فجر کرمانشاه طی هفت روز در 2 سینمای آزادی و فرهنگ کرمانشاه به اکران درآمد.

وی با بیان اینکه بهای بلیت سینما 10 هزار تومان بود، گفت: طی این مدت سینما آزادی با اکران 13 عنوان فیلم با استقبال یک‌هزار و 913 نفر، 19 میلیون و 130 هزار تومان فروش داشت.

این مسوول پرفروش‌ترین فیلمی که تنها با یک سانس در جشنواره فجر 38 در سینما آزادی اکران شد را به مبلغ 3 میلیون و 780 هزار تومان از آن «درخت گردو» دانست و گفت: 378 نفر در سینما آزادی به تماشای این فیلم نشستند.

وی با اشاره با ساخت پردیس سینمایی پیروزی افزود: این سینما که متعلق به حوزه هنری بوده در حال حاضر زمینی خالی است که کلنگ احداث آن سال 1399 خورده می‌شود.

وی اظهار کرد: این پردیس قرار است در 8 طبقه در قالب یک مال تجاری فرهنگی احداث و با 7 سالن سینما که طبقه آخر سالن روباز چهار فصل است تا پایان 1400 آماده بهره برداری شود.

این مسوول افزود: سیاست سینما به سمت ایجاد پردیس‌های کوچک است که با سلیقه مخاطب همخوانی بیشتری دارد.

کنجوری افزود: سینما آزادی نیز با یک سالن 500 نفره که داشت در طرح تحول عمرانی و به‌سازی موسسه بهمن سبز در حال تبدیل به سه سالن مجهز و مدرن20 نفره vip است.

کنجوری، وجود سینما در شهرستان‌های استان کرمانشاه را ضروری دانست و افزود: حوزه هنری و موسسه «بهمن سبز» با حمایت و همراهی مدیران استان، این آمادگی را دارد تا اماکن بلااستفاده در شهرستان‌ها را تبدیل به سینما کند.‌ 

وی به تعطیلی سینماها  به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا نیز اشاره کرد و افزود: این تعطیلی در کرمانشاه تاکنون حدودا بالغ بر ۳ میلیارد ریال خسارت زده ولی سلامت مردم برای ما از همه چیز مهم تر است.

کنجوری گفت: در پی تعطیلی سینماها، کمپین مشترک سینماهای بهمن سبز و سامانه فیلم گردی برای دعوت مخاطبان به تماشای فیلم در خانه برای مبارزه با کرونا راه‌اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: در این کمپین موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری، دارای بزرگترین زنجیره سینمایی کشور در اقدامی هماهنگ در سر در سینماهای خود مخاطبان را دعوت به خانه نشینی و تماشای فیلم از طریق سامانه فیلم‌گردی نموده تا بدین شکل از شیوع ویروس کرونا جلوگیری گردد.

کنجوری در پایان افزود: «همشهریان می توانند برای دریافت اشتراک رایگان به سایت «فیلم‌گردی» به آدرس filmgardi.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول