اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

شبکه سحر «نوروز» را در شبه قاره هند جشن می گیرد

کانال اردوی شبکه جهانی سحر، در نوروز امسال نیز، همچون سال های گذشته، برنامه هایی شاد و متنوع برای اردو زبانان تدارک دیده است .

شبکه سحر «نوروز» را در شبه قاره هند جشن می گیرد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، کانال اردوی شبکه جهانی سحر، در نوروز امسال نیز، همچون سال های گذشته، برنامه هایی شاد و متنوع برای اردو زبانان تدارک دیده است تا آیین کهن  «نوروز» ایرانی را در گستره تمدن بزرگ پارسی پاس بدارد.
به این منظور ویژه برنامه «نوروز» به تهیه کنندگی عاطفه خالدی در 7 قسمت 45دقیقه ای تولید شده است که با دعوت از میهمانانی با تخصصی های مرتبط به معرفی آیین های قدیمی ایرانیان در ایام نوروز می پردازد.
ناصر موحد فر، دایر کننده موسسه فرهنگی شاهنامه به نام «فردوسی» که با هدف تربیت کودکان و آشنایی آنان با اشعار شاهنامه تاسیس شده است، در خصوص شاهنامه و شاهنامه خوانی خواهد گفت.
بهناز مهدی خواه، میهمان دیگر برنامه نیز به عنوان اولین زنی که 18 سال به کار خیمه شب بازی و تدریس آن در کشور هند و پاکستان و ایران پرداخته است، از اشتراکات فرهنگی این کشورها در آیین های سنتی خواهد گفت.
امین موذن زاده، هنرمند و نقاش پارچه های سنتی هم درباره نقاشی بروی ترمه و پارچه های اصیل ایرانی توضیح خواهد داد.
دکتر مهدی رضوان فر، پژوهشگر در حوزه نوروز و دکتر آتوسا مومنی، کارشناس میراث فرهنگی، از دیگر میهمانان برنامه  «نوروز» هستند که ثبت نوروز به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در جهان را بازگو خواهند کرد.
 دکتر اسدالله موذنی گودرزی، پژوهشگر نیز از اشتراکات فرهنگی ایران و شبه قاره با محوریت نوروز، اطلاعاتی به بینندگان خواهد داد.
میهمانانی دیگر از اعضای یونسکو نیز به برنامه دعوت خواهند شد که در خصوص آیین های ثبت شده ایرانی در زمینه خیمه شب بازی، نوروزخوانی و نیز آیین های قدیمی دیگر  سخن خواهند راند.
علی کاشی، دیگر نقاش هنرمندی است که در هر قسمت از برنامه، یک سین از هفت سین نمادین با نام های سین  «سخاوت» ، سین  «سادگی» ، سین  «سلامتی» و سین (شبکه)  «سحر» و غیره ... را بر روی  بوم، نقاشی و تقدیم بینندگان خواهد کرد.
برنامه «نوروز» به تهیه کنندگی عاطفه خالدی و اجرای ربابه منصوری، از 1 الی 7 فروردین، هر روز ساعت 18:00 به وقت تهران به مدت 45 دقیقه، از کانال اردوی شبکه جهانی سحر، پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول