اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تاکید دیپلمات ایرانی بر حمایت اروپا از مردم ایران در مقابله با کرونا و تحریم‌های آمریکا

سفیر ایران در بلژیک با ذکر خسارت 200 میلیارد دلاری کشور بابت تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تاثیر آن‌ها بر بخش پزشکی جهت مقابله با کرونا، سرپیچی اروپا از تحریم‌های یکجانبه واشنگتن را خواستار شد.

تاکید دیپلمات ایرانی بر حمایت اروپا از مردم ایران در مقابله با کرونا و تحریم‌های آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک روز پنجشنبه در یادداشتی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از تداوم تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر ایران، تاثیر آن بر بخش‌های اقتصادی، پزشکی بهداشتی کشور اعتراض کرد و خواستار «حمایت اروپا از مردم ایران» شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «یورو نیوز» «حسین دهقانی» سفیر ایران در بلژیک در بخشی از این یادداشت نوشت:  به دلیل خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، اقتصاد ایران حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از دست داده است و بدین ترتیب بسیج موثر منابع برای نبرد با  ویروس کرونا دشوار است. آمار تلفات نسبتا زیاد در کادر پزشکی نشانگر این واقعیت وحشتناک است».


«حسین دهقانی» سفیر ایران در بلژیک

 

به گفته دهقانی، «در حالی‌ که یک اقتصاد داخلی مستحکم برای اجرای اقدامات قدرتمند در مهار ویروس کرونا در سطح ملی ضروری است، تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده به شدت از ظرفیت اقتصادی ایران کاسته است. مسدود شدن دارایی‌های ۱.۶۷ میلیارد دلاری ایران در لوکزامبورگ نمونه‌ای از این مسئله است».

سفیر ایران در بلژیک در بخش دیگر این یادداشت با توصیه به اتحادیه اروپا برای سرپیچی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نوشت: «انتخاب اتحادیه اروپا و اعضای آن واضح است. آیا آنها با سرپیچی از تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده و احترام به تعهدات چندجانبه خود تحت برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و قانون اتحادیه اروپا، تصمیم قانونی و اخلاقی خواهند گرفت و به کمک مردم ایران خواهند آمد؟»

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول