اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از توزیع بسته‌های بهداشتی میان خبرنگاران قزوینی تا پویش برای آزادی مادران در بند

هفتهٔ پایانی سال در رسانه‌های استان قزوین با انتشار اخبار خوب فراوانی سپری شد. از جملهٔ این اخبار خوب می‌توان به توزیع بسته‌های بهداشتی میان خبرنگاران میدانی استان و راه‌اندازی پویش مهربانی «زندان جای مادران نیست» اشاره کرد.

از توزیع بسته‌های بهداشتی میان خبرنگاران قزوینی تا پویش برای آزادی مادران در بند

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، در هفتهٔ آخر سال 98 اخبار خوب بسیاری در رسانه‌های استان قزوین منتشر شد و علی‌رغم این‌که استان در حال دست‌وپنجه کردن و مبارزه با ویروس کرونا بود، اما خبرهای بسیار مسرت‌بخش و امیدوارکننده‌ای نیز در رسانه‌های مختلف مخابره شد که مرور آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

زندان جای مادران نیست

یکی از اخبار خوب این هفتهٔ استان قزوین توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد. این خبرگزاری پویشی تحت‌عنوان «زندان جای مادران نیست» راه‌اندازی کرد. در این پویش مهربانی، از مردم و خیرین درخواست شد به یاری مادران زندانی بشتابند که ناخواسته و به‌دلایلی از قبیل چک‌های برگشتی یا ورشکستگی در کسب‌وکار، در زندان به‌سر می‌برند. با همراهی و خیرین و کمک‌های مردمی، ضرب‌المثل «قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود» محقق شد و برخی مادران زندانی در شب عید از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

رهایی 5 سالمند در تاکستان از بند کرونا

یکی دیگر از اخبار خوبی که این روزها در رسانه‌های استان و در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، رها شدن 5 سالمند در شهرستان تاکستان از بند کرونا است. این سالمندان عزیز با سنین 82 سال، 83 سال، 79 سال و دو سالمند 90 ساله از بیماری کرونا نجات یافتند و از بیمارستان شفای تاکستان مرخص شدند. این خبر خوب نشان می‌دهد سن بالا دلیلی برای عدم مبارزه با این ویروس منحوس نیست و می‌توان در هر سنی با قدرت با آن جنگید و آن‌را شکست. البته لازم به‌ذکر است که اکثر این عزیزان اعلام کرده‌اند که از زمان ورود ویروس کرونا به شهرشان در قرنطینه بوده‌اند، اما فرزندان و اقوام آن‌ها به منزل آنان سر می‌زده‌اند. این امر نشان‌دهندهٔ این است که این ویروس از افراد خانوادهٔ آن‌ها که ناقل بوده‌اند ولی ظاهراً در سلامت به‌سر می‌برده‌اند، به آن‌ها منتقل شده است. بنابراین تقاضا می‌کنیم در این روزها از انجام هر گونه دید و بازدید و صلهٔ رحم حضوری خودداری کرده و جان خود و عزیزان خود را به‌خطر نیندازید.

اهدای بیش از ۴۰۰ میلیون ریال بستهٔ ارزاق میان نیازمندان به همت کانون فرهنگی‌هنری توحید

خبرگزاری بسیج یکی دیگر از اخبار خوب این هفتهٔ استان قزوین را منتشر کرد. علی‌رغم این‌که استان قزوین در روزهای کرونایی به‌سر می‌برد، اما این دلیلی برای کمک نرساندن به نیازمندان در ایام نوروز نیست. در متن این خبر آمده است: به همت کانون فرهنگی‌هنری توحید قزوین به برخی از نیازمندان جامعه، بستهٔ حمایتی ارزاق اهدا شد. این بسته‌ها به ارزش مجموعاً 400 میلیون ریال میان نیازمندان دهستان‌های الموت شرقی و غربی تقسیم شد. گفتنی است این روزها به‌دلیل مقارن شدن ایام پایانی سال با حضور ویروس کرونا در استان، برخی کسب‌وکارها از رونق افتاده‌اند و همین امر موجب تنگدستی برخی خانواده‌ها گشته است. به همین دلیل بسته‌های حمایتی فراوانی توسط گروه‌های جهادی و خیرین و نیز کمک‌های مردمی میان نیازمندان استان در مناطق مختلف تقسیم شده است که از آن جمله می‌توان به اهدای 4 هزار بستهٔ معیشتی بین نیازمندان توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان اشاره کرد.

اختصاص بخشی از هزینه‌های اردوهای راهیان‌نور جهت مقابله با کرونا

خبرگزاری دفاع مقدس نیز یکی از اخبار خوب این هفتهٔ استان را تحت‌عنوان اختصاص بخشی از هزینه‌های اردوهای راهیان‌نور برای مقابله با کرونا به‌نام خود ثبت کرد. در متن این خبر به‌نقل از مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین آمده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری اردوهای راهیان‌نور، بخشی از هزینه‌های این اردو به مبارزه با این ویروس اختصاص داده شده است که از آن جمله می‌توان به توزیع 8 هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و صدها ماسک و دستکش میان مردم مناطق محروم اشاره کرد.

توزیع بسته‌های بهداشتی جهت مقابل با کرونا میان خبرنگاران میدانی استان

خبرگزاری فارس نیز یکی از اخبار خوب این هفتهٔ استان را مبنی بر توزیع بسته‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا میان خبرنگاران میدانی استان مخابره کرد. در متن این خبر به‌نقل از رئیس خانهٔ مطبوعات استان قزوین آمده است: امروز خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با شیوع بیماری کرونا قرار دارند و موظفند با انتشار اخبار مفید و امیدبخش، مردم را آگاه کرده و به حفظ امنیت روانی جامعه کمک کنند. در راستای حفظ سلامتی این عزیزان، خانهٔ مطبوعات استان قزوین و سازمان بسیج رسانه، مشترکاً بسته‌هایی بهداشتی را تهیه کرده‌ که میان مدیران رسانه‌ها توزیع می‌شود. این بسته‌ها شامل محلول ضدعفونی‌کنندهٔ پوست، ماسک و دست‌کش است.

ساخت دستگاه ضدعفونی‌کنندهٔ اوزون

خبرگزاری ایسنا یکی دیگر از اخبار خوب این هفته را نیز تحت‌عنوان ساخت دستگاه ضدعفونی‌کنندهٔ اوزون به‌نام خود ثبت کرد. در متن این خبر به‌نقل از مدیر شرکت آب پالایش آمده است: دستگاه ضدعفونی‌کنندهٔ اوزون بر اساس تجربیات بین‌المللی ساخته شده است که قابلیت ضدعفونی کردن فضا و اوراق را دارد. این دستگاه اتاق 12 متری را در مدت زمان 10 دقیقه ضدعفونی می‌کند و نیز 99.9 درصد باکتری‌ها و ۱۰۰ درصد ویروس‌ها را از بین می‌برد. از مزیت‌های این دستگاه می‌هتوان به ظرفیت ضدعفونی کردن 200 مترمکعب در ساعت و امکان جا‌به‌جایی دستگاه اشاره کرد.

پویش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین جهت حمایت از کادر درمانی برای مقابله با کرونا

یکی دیگر از اخبار خوب این هفتهٔ استان توسط هفته‌نامهٔ نسیم قزوین منتشر شد. این خبر از این قرار است که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین از اختصاص یک‌روز حقوق کارمندان این شرکت برای حمایت از کادر درمانی استان در جهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد. این کمک با هدف تأمین بخشی از نیازهای ضروری مراکز درمانی استان انجام شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، هفتهٔ پایانی سال ۹۸ اخبار خوب فراوانی را در دل خود جای داده بود. انتظار می‌رود به همت هم‌استانی‌های عزیز در قزوین و هم‌وطنان گرامی در کلیهٔ استان‌های کشور و با پیوستن به پویش در خانه ماندن، شر ویروس منحوس کرونا را از کشور کم کنیم تا در هفته‌های آتی و روزهای ابتدایی سال ۹۹ نیز این خبر خوب در رسانه‌های کشور منتشر شود که شر ویروس کرونا از کشور کوتاه شده است.

 

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول