اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پامپئو: ایران یکی از شهروندان بازداشت‌شده ما را به مرخصی فرستاد

وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه مدعی شده جمهوری اسلامی ایران یکی از شهروندان بازداشت‌شده آمریکا را به مرخصی پزشکی فرستاده است.

پامپئو: ایران یکی از شهروندان بازداشت‌شده ما را به مرخصی فرستاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شده جمهوری اسلامی ایران یکی از شهروندان آمریکا را که در ایران بازداشت شده بود به مرخصی پزشکی فرستاده است. 

پامپئو در این بیانیه با بیان این ادعا که «مایکل وایت» به غلط از سال ۲۰۱۸ بازداشت و به تحمل حبس ۱۳ ساله محکوم شده نوشته تهران او را بنا به دغدغه‌های بشردوستانه و مشروط به ماندن در ایران آزاد کرده است. 

پامپئو همچنین نوشته است: «مایکل اکنون تحت حفاظت سفارت سوئیس است و مورد معاینه و ارزیابی پزشکی قرار خواهد گرفت.»

۱۹ دی ماه سال گذشته بود که «بهرام قاسمی» سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی به نام «مایکل وایت»‌ در شهر مشهد بازداشت شده که موضوع، در نخستین روزهای دستگیری از طریق دفتر حفاظت منافع آمریکا در تهران به اطلاع دولت آمریکا رسید و دولت متبوع وی از همان ابتدای بازداشت، در جریان این دستگیری قرار داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، این شهروند آمریکایی شاکی خصوصی داشته و پس از رسیدگی به پرونده، به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه روز پنجشنبه خود نوشته است: «ایالات متحده آمریکا به تلاش برای آزادی کامل مایکل و همچنین آزادی تمامی آمریکایی‌هایی که به غلط در ایران بازداشت شده‌اند ادامه خواهد داد.

او همچنین در این بیانیه از ایران خواسته است بنا به دغدغه‌های بشردوستانه سایر محکومان امنیتی از جمله باقر و سیامک نمازی را هم آزاد کند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول