اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تلخ و شیرین روزهای کرونایی در زنجان !

دانشجویان جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با حضور در مهدیه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در یک اقدام انسان دوستانه و در راستای کمک به نظام سلامت کشور اقدام به تولید ماسک می کنند.

تلخ و شیرین روزهای کرونایی در زنجان !

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خبرهای تلخ و شیرین در کنار هم قرار دارند در یک سوی ماجرا عده‌ای فرصت طلب ماسک و الکل را انبار می‌کنند تا بر ثروت‌های مادی‌شان بیافزایند و اگر چه این اقدام‌های ننگین و غیر اخلاقی چه بسا به بهای جان همنوعانشان تمام شود و یک ماسک بتواند جان یک کودک و جوان و یا پیرزن و پیر مردی را از مرگ رهایی دهد!. 

رصد اخبار روزهای کرونایی نشان داد فرصت طلبان همیشه در کمین هستند و عمر کرونا به پایان خواهد رسید اما این بی‌ریشه‌ها همواره از پیکرهای زخم خورده ارتزاق خواهد کرد و این ماجرا در زنجان به گونه‌ای بود که همه عوامل قضایی و نظارتی و بهداشتی را به کف خیابان‌ها کشاند تا دست سوداگران مرگ را، از دست پیدا کردن به اهداف ننگین شان کوتاه کند.

اما در آن سوی ماجرا جوانانی بی‌ادعا و گمنام هستند که مایه امید برای بشریت هستند و با دل‌های پاک و بی آلایش وقت و توان خود را در روزهای تعطیل دانشجویی و لحظه‌هایی که سال کهنه جایش را به سال نو می‌دهد بجای اینکه در کنار سفره‌های پدران و مادرانشان باشند در گوشه‌ای از شهر عاشقانه و بی‌ادعا برای کمک به بیماران کرونایی و همنوعان نیازمندشان تلاش می‌کنند تا سهمی بزرگ در مبارزه‌ای عمیق و بزرگ علیه کرونا ویروس داشته باشند. 

دانشجویان جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با حضور در مهدیه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در یک اقدام انسان دوستانه و در راستای کمک به نظام سلامت کشور اقدام به تولید ماسک می‌کنند.

شبنم بابالویی دانش آموخته رشته صنایع دانشگاه آزاد اسلامی زنجان است و او که نمی‌خواهد از کار و تلاش تیم‌های فعال برای تولید مایحتاج ضروری این روزهای جامعه بگوید معتقد است: تنها کاری که در این شرایط از دست ما بر می آید این است در تولید ماسک به نظام سلامت کمک کنیم و نباید کادر بیمارستانی و بیماران را تنها بگذاریم.

وی می‌گوید: داستان کشتی که سالها می‌خواندیم اگر کسی بخواهد آن را سوراخ کند در آب غرق خواهد شد به خوبی معنا و قابل درک است و اگر در این شرایط هر کس به فکر جامعه نباشد حتما جامعه بیشتر آسیب خواهد دید و فرد هم به تبع آن زیان خواهد دید.

بابالویی می‌گوید : این روزهای کشور برای جمعیت و جریان‌های دانشجویی روزهای عافیت نیست و باید مسؤولانه برای رفع مشکلات آستین ها را بالا زد.

وی با اشاره به تولید ماسک می‌گوید: با توجه به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی زنجان، جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تهیه تعدادی چرخ خیاطی با همکاری و همراهی دانشجویان علاقه‌مند در مهدیه واحد زنجان مستقر شدند و در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.

بابالویی می‌گوید : دانشجویان در سه تیم و بصورت سه شیفت کاری از ۹ صبح تا شب ساعت ۲۱ مشغول کار هستند و روزانه ۳ هزار ماسک را تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهند تا در اختیار داروخانه‌ها و جامعه هدف قرار دهد.

وی در خصوص مدت زمان تولید ماسک گفت : این کار از روزهای پایان اسفند آغاز و تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت‌ در این روزهای دشوار که امکان ابتلا به بیماری کرونا زیاد است هر ایرانی وظیفه دارد در حد توان خود برای دفع این بلا تلاش کند و کمترین کاری که می‌توان برای جامعه کرد، این است با عمل به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در خانه بمانند و به نظام سلامت کمک کنند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول